Opis serialu
Spis odcinków

Opis odcinków.

Sezon 1
Sezon 2
Sezon 3

Sezon 1

1x00 - The Cage - Klatka
Statek USS Enterprise pod dowództwem kapitana Christophera Pikea, odbiera sygnał pomocy z okrętu S.S Columbia, który zaginął osiemnaście lat temu. Sygnał pomocy informuje o kilkunastu osobach ocalałych. Po przesłaniu na planetę kapitan Pike zostaje uprowadzony przez obcych, a obóz ocalałych okazał się iluzją. Kapitana Pike więzi rasa potrafiąca telepatycznie tworzyć różne iluzje.
1x01 - The Man Trap - Męska słabość
Kapitan Jim Kirk i doktor McCoy przybywają na planetę M-113, aby przeprowadzić rutynowe badania stanu zdrowia archeologa Roberta Cratera i jego żony Nancy. Niedługo po przybyciu na planetę w niewyjaśniony sposób ginie załogant Darnell. Po dokładnej sekcji doktor McCoy odkrywa, że w organizmie załoganta Darnella nie ma soli. Wkrótce pojawiają się kolejne przypadki tajemniczych zgonów.
1x02 - Charlie
USS Enterprise spotyka się z Andaresem statkiem, który znalazł rozbitka. Rozbitek ma na imię Charlie i Enterprie ma za zadanie dowieźć go do domu. Dla chłopca wszystko jest nowością. Interesuje się wszystkim, a szczególnie Jennis. Wkrótce okazuje się, że Charlie posiada zdolności zagrażający życiu całej załogi.
1x03 - Where No Man Has Gone Before - Na końcu galaktyki
USS Enterprise odnajduje sondę z zaginionego dwa wieki temu statku SS Valiant. W poszukiwaniu szczątków Enterprise udaje się do granicy galaktyki, gdzie napotyka burzę magnetyczną. W trakcie burzy kilku członków załogi zostaje porażonych jakby prądem. Jednym z porażonych jest przyjaciel kapitana Kirka, porucznik Mitchell. Wkrótce Mitchell demonstruje coraz bardziej rosnące zdolności parapsychiczne.
1x04 - The Naked Time - Wirus
Enterprise znajduje się na orbicie planety Psi 2000 z której mają zabrać kilku naukowców. Grupa zwiadowcza odnajduje jednak martwych naukowców. Po powrocie na pokład załogant biorący udział w zwiadzie zaczyna zachowywać bardzo agresywnie. Wkrótce dziwne zachowanie udziela się reszcie załogi łącznie z kapitanem Kirkiem.
1x05 - The Enemy Within - Rozdwojenie
W trakcie badania planety, technik Fisher osuwa się ze skały i rani się i brudzi się ruda magnetyczną. Transportuje się na Enterprise by udać się do doktora McCoya. Tuż za nim transportuje się kapitan Kirk. Tuż po przesłaniu czuje się bardzo osłabiony. Scott pomaga mu dotrzeć do ambulatorium. Chwile później transporter przesyła drugiego kapitana Kirka. Wkrótce okazuje się, że na pokładzie znajduje się dwóch kapitanów Kirków.
1x06 - Mudd's Women - Dziewczyny Mudda
Enterprise ściga niezidentyfikowany okręt transportowy. Okręt wlatuje w rejon asteroid i przeciąża silniki. Tuż przed eksplozją Enterprise transportuje na pokład kapitana zniszczonego statku wraz z trójką załogi. Ocalałą załogą okazują się piękne młode kobiety. W trakcie przesłuchania kapitana Mudda, okazuje się że dziewczyny są towarem, a Mudd szuka im bogatych mężów.
1x07 - What are Little Girls Made of? - Niezłomne kobiety
USS Enterprise zostaje wysłany z misja odnalezienia doktora Korbiego zaginionego pięć lat temu na niegościnnej planecie. Wysłane wcześniej dwie ekspedycje nie odnalazły żadnego śladu doktora. Niespodziewanie z planety dochodzi sygnał w którym doktor Korbi zgłasza, że dokonał niezwykłego odkrycia mogącego wydłużyć ludzkie życie w nieskończoność.
1x08 - Miri
Załoga USS Enterprise odkrywa stary ziemski przekaz, a wkrótce docierają do planety identycznie wyglądającą jak Ziemia. Na planecie grupa zwiadowcza zastaje opuszczone miasta. W trakcie badania terenu odnajdują dziewczynę o imieniu Miri. Z odnalezionych na planecie zapisów okazuje się, że naukowcy planety chcieli przedłużyć ludzkie życie, jednak zamiast tego przypadkowo powstał wirus, który w bardzo szybkim tempie postarzał wszystkie dorosłe osoby. Wkrótce grupa zwiadowcza sama zaczyna odczuwać skutki wirusa.
1x09 - Dagger of the Mind - Zabójcze myśli
Enterprise dostarcza zapasy na kolonię karną. W trakcie transportu na pokład Enterprise dostaje się uciekinier. W koloni karnej szybko odkryli brak tej osoby i powiadamiają Enterprise, że osoba ta jest wyjątkowo groźna. Kiedy uciekinier zostaje złapany i dostarczony do ambulatorium, doktor McCoy doznaje przeczucia, że coś złego dzieje się z więźniami w koloni karne. Kapitan Kirk osobiście przekonuje się w jaki sposób resocjalizuje się więźniów.
1x10 - The Corbomite Maneuver - Karbomit
W czasie swojej wędrówki USS Enterprise napotka obiekt, który wręcz przykleja się do statku. Kiedy po wielu nieefektywnych sposobów badań i prób nawiązania komunikacji, Enterprise próbuje ucieczki, obcy obiekt zbliża się na tyle, że emituje śmiertelne zagrożenie dla załogi. Kapitan Kirk recytuje się zestrzelić obcy obiekt. Wkrótce pojawia się wielokrotnie większy od Enterprise obcy obiekt.
1x11 - The Menagerie - Part 1 - Bunt - część 1
Kapitan Pike pierwszy kapitan Enterprise, zostaje ranny w czasie ratunku dzieci ze szkolnego statku. Jest sparaliżowany i nie może nic mówić. USS Enterprise dostaje rozkaz, by załoga stawiła się natychmiast w bazie M-11, gdzie przebywa kapitan Pike. Komodor stacji jednak nic nie wie o rozkazie i nakazuje przeprowadzić dochodzenie. Wkrótce okazuje się że sfałszowane rozkazy wysłał Spock. Dzięki sfałszowanym rozkazom wysyła USS Enterprise na zakazaną pod pozorem śmierci planetę Talos IV.
1x12 - The Menagerie - Part 2 - Bunt - część 2
Spock przesłuchiwany jest przez Kapitana Kirka, Komodora Mendeza i Kapitana Pike w sprawie porwania USS Enterprise i skierowania go na zakazaną planetę. Dzięki mieszkańcom Talos IV Spock przedstawia wydarzenia, które miały miejsce 13 lat temu na Talos IV, kiedy to kapitanem Enterprise był Kapitan Pike.
1x13 - The Conscience of the King - Sumienie króla
Kapitan Kirk wraz z doktorem Thomasa Leightona oglądają teatr. Doktor Leighton jest pewny, że główny aktor to Kodos zwany Katem, który 20 lat temu wymordował 50% populacji Tarsusa IV. Kiedy doktor Leighton zostaje zamordowany kapitan Kirk decyduje się przewieźć grupę aktorów. Spock również sądzi, że główny aktor to Kodos jednak kapitan Kirk nie jest tego pewny.
1x14 - Balance of Terror - Starcie
USS sprawdza posterunki strzegące strefy neutralnej na granicy Romulańskiej. Dwa posterunki graniczne zostały zaatakowane i zniszczone przez wrogi statek. Kapitan Kirk nie może oficjalnie zaatakować i zniszczyć Romulańskiego statku dysponującego maskowaniem niewidzialności oraz lepszą nieznaną bronią, gdyż może doprowadzić do wojny.
1x15 - Shore Leave - Przepustka
Sulu i doktor McCoy badają planetę na której załoga USS Enterprise mogła by odpocząć po długiej podróży. Kiedy doktor McCoy zgłasza, że widzi królika z zegarkiem i małą dziewczynkę, kapitan Kirk postanawia dołączyć do zwiadu. Wkrótce zwiad zaczyna widywać wszystkie rzeczy o których tylko pomyśli.
1x16 - The Galileo Seven - Zaginiony prom
Na kursie Enterprise znajduje się formacja kwazarowa, którą kapitan Kirk zamierza zbadać. Spock dowodzi grupą badawczą. W miarę zbliżania się do kwazaru, Spock traci panowanie nad promem i grupa badawcza rozbijają się na jednej z planet znajdującej się w pobliżu kwazaru. Z powodu promieniowania kwazaru Enterprise nie może znaleźć rozbitków.
1x17 - The Squire of Gothos - Chłopięca zabawa
W trakcie podróży do Bety VI Enterprise napotyka na zniekształcenie przestrzeni, która okazuje się planetą klasy 1E. W trakcie mijania planety z mostka znikają kapitan Kirk i Sulu. Doktor McCoy transportuje się na planetę z grupą ochrony i odnajduje kapitana Kirka i Sulu. Napotykają również istotę posiadającą niewyobrażalne moce.
1x18 - Arena
USS Enterprise dociera do dalekiej koloni. Po przetransportowaniu się na planetę okazuje się, że kolonia została zniszczona. Wkrótce napotykają na agresorów. Po zwycięskiej walce na planecie Enterprise ściga agresorów, jednak zostaje zatrzymany przez koleją obcą rasę. Obca rasa wysyła kapitanów ścigających się statków na nieznaną planetę, aby samotnie walczyli ze sobą.
1x19 - Tomorrow is Yesterday - Spotkanie z przeszłością
W drodze do bazy Enterprise wpada w wir czarnej dziury. Uciekając trafia na Ziemię, ale 200 lat wcześniej. Z powodu awarii silników warp Enterprise zostaje zauważony przez samolot Stanów Zjednoczonych. Pilot samolotu zostaje przesłany na pokład Enterprise, a sam samolot zostaje zniszczony. Kapitan Kirk musi wymyślić sposób, by wrócić do swoich czasów.
1x20 - Court Martial - Sąd polowy
Kapitan Kirk zostaje oskarżony o zaniedbanie swoich obowiązków, przez co ginie członek załogi. Kapitan Kirk nie przyznaje się do winy, jednak zapis komputerowy wskazuje na ewidentny błąd kapitana.
1x21 - Return of the Archons - Sztuczna inteligencja
Sulu wraca ze zwiadu i nie poznaje nikogo. Kapitan Kirk udaje się na planetę by rozwikłać tą zagadkę. W trakcie zwiedzania miasta nagle wszyscy mieszkańcy zaczynają niszczyć miasto i zachowywać się w sposób jakby nie było żadnych ograniczeń. Wkrótce okazuje się że całe miasto podporządkowane jest niejakiemu Landru.
1x22 - Space Seed - Khan
USS Enterprise napotyka na ziemski statek wystrzelony 200 lat temu, tuż po wojnie eugenicznej. Na pokładzie starego statku wykryto oznaki życia i działający sprzęt. Po przesłaniu się na pokład zwiad odkrywa kapsuły kriogeniczne, z których jedna się aktywowała. Przebudzony człowiek nazywa siebie Khanem. Wkrótce kapitan Kirk dowiaduje się, że Khan był bezlitosnym dyktatorem i jest ulepszonym genetycznie człowiekiem. Khan wykorzystując swoje możliwości przejmuje Enterprise i chce rządzić wszechświatem.
1x23 - A Taste of Armageddon - Wojna totalna
Załoga Enterprise przybywa do Emiriar VII by nawiązać stosunki dyplomatyczne. Mimo iż sygnał z planety ostrzega o niebezpieczeństwie, ambasador Gwiezdnej Floty nakazuje lądować na planecie. Na planecie kapitan Kirk dowiaduje się, że mieszkańcy planety są w stanie wojny z pobliską planetą. Wkrótce załoga Enterprise ma zostać poświęcona jako ofiary wojny.
1x24 - This Side of Paradise - Raj
Załoga Enterprise dostaje zadanie przenieść kolonistów z planety Omikron Seti III. Kapitan Kirk sądzi, że z powodu promieniowania na planecie koloniści nie żyją. Wkrótce po przesłaniu na planetę okazuje się, że koloniści żyją i cieszą się doskonałym zdrowiem.
1x25 - The Devil in the Dark - Potwór
Górnicy z rafinerii Pergu są atakowani i zabijani przez obcą formę życia. USS Enterprise otrzymuje zadanie wyśledzić i zabić mordercę. Wkrótce kapitan Kirk i Spock dochodzą do wniosku, że obca forma życia oparta jest na krzemie i zamiast jej zabijać chcą nawiązać kontakt.
1x26 - Errand of Mercy - Wyzwolenie
Dowództwo Gwiezdnej Floty sądzi, że Klingoni szykują inwazję. Wysyłają USS Enterprise na planetę Organia, gdzie Klingoni mają założyć bazę wypadową. Mieszkańcy planety nie zamierzają wspierać jakichkolwiek zbrojnych działań przeciw Klingonom.
1x27 - The Alternative Factor - Światy równoległe
Na niezamieszkałej martwej planecie, z której po całej galaktyce rozchodzą się dziwne niebezpieczne wstrząsy niespodziewanie pojawia się istota żywa. Chcąc wyjaśnić zagadkę kapitan Kirk udaje się na planetę i odnajduje dziwny pojazd oraz człowieka, który twierdzi, że walczy z tajemniczym wrogiem chcącym zniszczyć ten wszechświat.
1x28 - The City on the Edge of Forever - Naprawić historię
Enterpraise przechodzi przez niebezpieczne fale czasowe. Doktor McCoy zostaje pilnie wezwany na mostek, gdzie zostaje ranny Sulu, kiedy to Enterpraise przechodzi przez niebezpieczne fale czasowe. W trakcie udzielania pomocy okrętem zatrzęsło i przypadkowo doktor McCoy wstrzykuje sobie stukrotną dawkę Kordrazyny co powoduje u niego szaleństwo. Ucieka ze statku na planetę, na której odkrywa niezwykły transporter, który przenosi go za Ziemię w lata 30 dwudziestego wieku.
1x29 - Operation - Annihilate! - Pasożyty
USS Enterprise podąża na Deneve do której dotarła wyniszczająca tajemnicza fala szaleństwa i na której mieszka brat kapitana Kirka. Na planecie grupa zwiadowcza napotyka na nieznane stworzenie odporne na ostrzał z fazerów. Spock zostaje zarażony przez jedną z tych istot jednak jego Volkańska połowo skutecznie walczy z chorobą.

Początek strony

Sezon 2

2x01 - Amok Time - Amok
Spock zaczyna się zachowywać jakby tracił do wszystkiego cierpliwość i zaczynał się denerwować. Prosi kapitan Kirka o przepustkę, by mógł wrócić na Wolkana. Jednak rozkazy z Gwiezdnej Floty nakazują natychmiastowy lot na Alter VI. Kapitan Kirk łamie rozkazy ze względu na Spoka i leci bezpośrednio na Wolkan.
2x02 - Who Mourns for Adonais? - Samotny Apollo
USS Enterprise bada planety Poluksa IV, kiedy to nieznana siła wyglądająca jak wielka ręka łapie kadłub statku uniemożliwiając jakikolwiek ruch. Agresorem okazuje się obcy, który nazywa się Apollo. Apollo twierdzi że jest Bogiem, był kiedyś na Ziemi i zamierza załogę Enterprise zatrzymać na planecie, aby go czcili.
2x03 - The Changeling - Nomada
Enterprise zostaje zaatakowany przez nieznaną siłę. Jednak tuż po uzyskaniu połączenia i przedstawienia się przez kapitana Kirka atak ustaje. Agresorem okazuje się sonda Nomada wysłana z ziemi, która w czasie wędrówki zderzyła się z asteroidą i została naprawiona przez inną obcą sondę.
2x04 - Mirror, Mirror - Po drugiej stronie lustra
Kapitan irk wraz z doktorem McCoy, Scottem i Uhurą teleportują się w trakcie burzy jonowej na pokład Enterprise. Trafiają jednak na pokład Enterprise z innego wszechświata, w którym Federacja siłą odbiera wszystko czego potrzebuje od innych ras. Kapitan Kirk musi wymyślić sposób, by wrócić na swój statek i nie dać się zdemaskować.
2x05 - The Apple - Jabłko
W trakcie badania nowej planety, która mogła by być uznana za raj ginie członek załogi. Tymczasem zwiad jest obserwowany przez mieszkańca planety. Nie mogąc wrócić na statek, kapitan Kirk napotyka na mieszkańca planety, który opowiada o wszech potężnej istocie zwanej Walem. Według kapitana Kirka Wal odpowiedzialny jest za kłopoty z transportem.
2x06 - The Doomsday Machine - Maszyna zagłady
USS Enterprise odkrywa kilka układów słonecznych, które zostały całkowicie zniszczone. Podążając za zniszczeniami załoga Enterprise odnajduje zniszczony okręt USS Constellation Kapitan zniszczonego statku opowiada o wielkim obcym statku, który sam w sobie jest bronią do niszczenia planet. Kapitan Kirk ma zamiar zniszczyć obcy statek, zanim doleci do kolejnych zamieszkałych układów słonecznych.
2x07 - Catspaw - Porwanie
Scott i Sulu nie wracają ze zwiadu na nieznanej planecie. Kapitan Kirk chce ich odnaleźć i trafia na niezwykłą budowle. W trakcie przeszukiwań budowli Kapitan Kirk, Spock i McCoy zostają pojmani. Cały zwiad zostaje więziony przez obce istoty potrafiące w niesamowity sposób tworzyć iluzje.
2x08 - I, Mudd - Stary, dobry Mudd
W trakcie spokojnej podróży niespodziewanie jeden z nowych członków załogi kieruje statek na nieznaną planetę. Na nieznanej planecie kapitan spotyka Harrego Mudda, który jest odpowiedzialny za porwanie Enterprise. Harry ma zamiar siłą zatrzymać całą załogę Enterprise, a sam chce dowodzić statkiem.
2x09 - Metamorphosis - Metamorfoza
Kapitan Kirk wraz ze Spokiem i doktorem McCoyem wracają na pokład Enterprise z Komisarz Hetford , która zaraziła się chorobą Sakurą. Tymczasem w kierunku promu zbliża się niezidentyfikowana chmura, która wciąga prom. W środku chmury znajduje się planetoida na której od wielu, wielu lat mieszka samotnie Zefram Cochrane.
2x10 - Journey to Babel - Babel
USS Enterprise ma za zadanie przewieźć kilkudziesięciu ambasadorów na konferencje na Wśród ambasadorów znajduje się również ojciec Spoka Sarek. W trakcie podróży na planetoidę o nazwie Babel zostaje zamordowany jeden z ambasadorów. Podejrzenie pada na Sareka, który nie ma alibi.
2x11 - Friday's Child - Dziecko pokoju
Załoga USS Enterprise przybywa na planetę Kapella IV by negocjować z mieszkańcami wydobycie rzadkiego minerału Topalinu niezbędnego w układach podtrzymywania życia. Niespodziewanie na planecie znajduje się Klingon, który również negocjuje możliwość wydobycia Topalinu.
2x12 - The Deadly Years - Zabójcza starość
Zwiad przybywa na planetę Gamma Hydra IV by przeprowadzić coroczną wizytację misji naukowej. Wkrótce zwiad odnajduje naukowców wyglądających na staruszków, mimo że mają po dwadzieścia kilka lat. Niedługo po powrocie na okręt cały zwiad zaczyna w bardzo szybkim tempie starzeć się.
2x13 - Obsession - Obsesja
W trakcie badania planety kapitan Kirk zaczyna czuć zapach miodu. Podejrzewa że ten sam zapach czuł jedenaście lat temu, kiedy to nieznana obca istota zabiła dwustu członków załogi statku Farragut. Kapitan Kirk decyduje się poświęcić misję, a nawet karierę by odnaleźć i zniszczyć obcą formę życia.
2x14 - Wolf in the Fold - Morderca
W trakcie przebywania na planecie Argelius, Scott zostaje oskarżony o morderstwo jednej z tancerek. Scott nie posiada żadnego alibi, lecz kapitan Kirk nie wierzy by Scott był mordercą, nawet kiedy zostaje zamordowana członkini załogi USS Enterpraise, która miała zbadać Scotta i żona prefekta.
2x15 - The Trouble with Tribbles - Kłopoty z Tribblami
USS Enterprise odbiera sygnał alarmowy o największym priorytecie ze stacji K7. Okazuje się, że sygnał nadał kierownik zagospodarowania planety Szermana, który na stacji posiada bardzo wydajne zborze i jedyne które można uprawiać na planecie Szermana. W tym samym czasie na stację K7 przybywa okręt Klingonów.
2x16 - The Gamesters of Triskelion - Hazardziści
Kapitan Kirk, Chekov i Uhura zostają porwani ze statku USS Enterprise i przesłani daleko poza zasięg zwykłego transportera, na planetę na którą zmuszeni są walczyć z różnymi obcymi również porywanymi, przez nieznanych obcych szukających rozrywki.
2x17 - A Piece of the Action - Lata dwudzieste
Na planecie Sigma Jota II ekspedycja ze statku Horizont pozostawiła książkę z lat dwudziestych opowiadająca o gangsterach. W ciągu stu lat cywilizacja rozwinęła się na podstawie tej książki. Teraz cała planeta wygląda na dwudziestowieczne miasto Chicago w którym rządzą gangi i każdy chciałby przejąć władzę.
2x18 -The Immunity Syndrome - Pożeracz planet
USS Enterprise udaje się do bazy VI, gdzie załoga ma odpocząć. Jednak Enterprise zostaje wysłany w rejon kosmosu, gdzie zaginął statek Wolkanów Interpid i urwał się kontakt z całym układem słonecznym. Wkrótce USS Enterprise odkrywa istotę, która żywi się energią i wchłonął cały układ słoneczny.
2x19 - A Private Little War - Równowaga sił
USS Enterprise bada planetę na której żyją plemiona przyjazne. Jednak planetę odwiedzili też Klingoni, którzy jednym z plemion dostarczyli strzelby. Nauczyli z nich ich strzelać i jak je produkować. Kapitan Kirk ma za zadanie przywrócić równowagę sił na planecie.
2x20 - Return to Tomorrow - Powrót do jutra
USS Enterprise znajduje się na planecie martwej od pół miliona lat, jednak z planety dochodzi przekaz myślowy. Okazało się, że istoty mieszkające na tej planecie, bardziej zaawansowane od ludzi, doprowadziły do zagłady planety. Teraz chcą by kapitan Kirk, Spock i doktor Mulchard pożyczyli swoich ciał, by sami mogli stworzyć androidy, do których przeniosą własne umysły.
2x21 - Patterns of Force - Historyk
USS Enterprise na planecie Zeon poszukuje historyka Johna Gila, którego gwiezdna flota poszukuje od pół roku. Na planecie żyją Ekosjanie i Zeoni. Dzięki historykowi Ekosjanie przejęli władzę na planecie. Świat obecnie wygląda jak w trakcie II Wojny Światowej. Ekosjanie są nazistami i polują na Zeonów.
2x22 - By Any Other Name - Podróż do domu
USS Enterprise odpowiada na wezwanie pomocy. Po przybyciu na planetę spotykają ludzi, którzy informują kapitana Kirka, że przejmują Enterprise. Dzięki urządzeniom paraliżującym z łatwością przejmują kontrolę nad Enterprise. Modyfikują statek, by mógł osiągnąć prędkość warp 11. Chcą lecieć do innej galaktyki.
2x23 - The Omega Glory - Omega Cztery
USS Enterprise odnajduje USS Exeter, okręt dryfujący wokół nieznanej planecie. Kapitan Kirk transportuje się na pokład Exetera i odkrywa że cała załoga przemieniła się w kryształy. Z dziennika Exetera dowiadują się, że zostali zarażeni nieznaną chorobą i jedyny ratunek jest na planecie. Na planecie kapitan Kirk spotyka kapitana Exetera, który twierdzi że znalazł fontannę młodości.
2x24 - The Ultimate Computer - Komputer
Doktor Deystrom wynalazł komputer M5 mogący zastąpić całą załogę statku kosmicznego. Statkiem wyznaczonym przez flotę do przeprowadzenia testów został Enterprise. Wkrótce M5 zaczął uczyć się i gry wojenne floty uznał za poważne zagrożenie, a statki floty jako wrogie atakujące go statki.
2x25 - Bread and Circuses - Chleba i igrzysk
USS Enterprise odnajduje szczątki USS Bigle, który zaginął sześć lat temu. Kapitan Kirk podejrzewa, że załoga USS Bigle uratowała się i znajduje się na pobliskiej planecie. Mieszkańcy planety żyją jak w dwudziestowiecznym Rzymie, w którym są niewolnicy i gladiatorzy. Po wylądowaniu na planecie kapitan Kirk dowiaduje się, że dowódca USS Bigle kapitan Merik jest prawą ręką Prokonsula.
2x26 - Assignment: Earth - Misja: Ziemia
USS Enterprise przeniósł się w czasie do dwudziestowiecznej Ziemi, by przeprowadzić badania historyczne. Niespodziewanie przypadkiem Enterprise przechwyca wiązkę transportera i ściąga na pokład człowieka z kotem. Obcy nie ujawnia kim jest lecz żąda by przesłano go na powierzchnie. Kapitan Kirk nakazuje umieścić obcego w areszcie, lecz dzięki nieznanej zaawansowanej technologii obcy ucieka na Ziemię.
Początek strony

Sezon 3

3x01 - Spock's Brain - Mózg Spocka
Niezidentyfikowany okręt o unikalnym napędzie jonowym zbliża się do Enterprise. Na mostek Enterprise przenosi się istota obca i paraliżuje mostek. Po pewnym czasie gdy wszyscy zaczynają odzyskiwać świadomość doktor McCoy odkrywa że na stole w ambulatorium leży Spock. Mózg Spocka został chirurgicznie usunięty. Kapitan Kirk ściga napastnika by odzyskać mózg.
3x02 - The Enterprise Incident - Złodzieje
Z powodu przemęczenia i z nadmiaru stresu, kapitan Kirk świadomie wprowadza Enterprise w przestrzeń Romulan, naruszając strefę neutralną. Wkrótce Enterprise zostaje otoczony przez trzy starki Romulan, którzy żądają oddania Enterprise.
3x03 - The Paradise Syndrome - Amnezja
Kapitan Kirk znajduje się na planecie w kierunku której zmierza asteroida. Aby zmienić kurs asteroidy, Enterprise musi jak najszybciej dotrzeć do asteroidy. Na planecie kapitan Kirk odnajduje nieznany obelisk, który okazuje się obcą budowlą. Kapitan Kirk przypadkiem wpada do środka budowli, nieświadomie naciska jakieś przyciski i zostaje porażony. Kapitan Kirk traci pamięć i zaczyna żyć wśród mieszkańców planety. Tymczasem Spock nie traci czasu na szukanie kapitana Kirka, tylko jak najszybciej zmierza w kierunku asteroidy.
3x04 - And the Children Shall Lead - Dzieci opętane
USS Enterprise odpowiada na wezwanie pomocy z koloni naukowej. Na miejscu grupa zwiadowcza odkrywa iż wszyscy naukowcy popełnili zbiorowe samobójstwo. Jedynymi ocalałymi są dzieci naukowców, które nie okazują żadnych uczuć odnoszących się do śmierci rodziców. Po przeniesieniu na pokład Enterprise, dzieci zaczynają wpływać na załogę.
3x05 - Is There in Truth No Beauty? - Zabójczy widok
Załoga Enterprise ma za zadanie przewieźć ambasadora Medusan. Wraz z ambasadorem podróżuje dr Jones, która ma osiągnąć jedność z umysłem ambasadora. Spock dostał propozycję zjednoczenia umysłu od ambasadora, ale nie zgodził się ze względu na służbę na Enterprise. Wraz z dr Jones podróżuje Marvick, który jest szaleńcze zakochany w dr Jones.
3x06 - Spectre of the Gun - Kara
W kierunku USS Enterprise zbliża się niezidentyfikowany obiekt, który nadaje ostrzeżenie w wielu językach. Zainteresowany kapitan Kirk zamierza zignorować ostrzeżenie, by poznać nadawcę wiadomości. Po wylądowaniu na planecie grupa zwiadowcza zostaje przeniesiona do futurystycznego miasteczka z dzikiego zachodu. Kapitan Kirk zmuszony jest odpowiedzieć na pojedynek rewolwerowców. Pojedynek ten odbył się w prawdziwej przeszłości, a grupa kapitana Kirka odgrywa rolę przegranych.
3x07 - Day of the Dove - Podżegacz
USS Enterprise odpowiada na wezwanie pomocy kolonii, która jest atakowana przez nieznany okręt. Po przybyciu na planetę grupa zwiadowcza nie odkrywa żadnych szczątków, za to napotyka grupę Klingonów, którzy oskarżają kapitana Kirka o bezpodstawne zaatakowanie i uszkodzenie ich statku. Wkrótce na pokładzie Enterprise dochodzi do walki między Federacją a Klingonami. Kapitan Kirk odkrywa na pokładzie Enterprise obcego, który żywi się nienawiścią i podburza załogę Enterprise i Klingonów do wspólnej walki.
3x08 - For the World is Hollow and I Have Touched the Sky - Zabłąkana asteroida
W kierunku Enterprise zostały wysłane pociski bardzo starego typu wysłane z asteroidy. Po wylądowaniu na asteroidzie okazuje się, że wewnątrz asteroidy żyją obcy, którzy zostali wysłani z rodzinnej planety dziesięć tysięcy lat temu, po to aby znaleźć nowy dom. Asteroida leci prosto na zamieszkałą planetę. Tymczasem kapitan Kirk dowiaduje się że McCoy jest chory na nieuleczalną chorobę.
3x09 - The Tholian Web - Toliańska sieć
USS Enterprise poszukuje zaginionego okrętu Defiant. Załoga Enterprise odnajduje Defianta w rejonie w którym załamuje się kosmos. Wkrótce po przetransportowaniu grupy zwiadowczej na pokład Defianta, okręt zaczyna zanikać. Podczas przesyłania ostatniej osoby jaką jest kapitan Kirk, Defiant znika. Transporter gubi namiar na kapitana, który też znika. W trakcie poszukiwań zjawia się okręt Tholian, który żąda by Enterprise oddalił się z tego rejonu. Enterprise przegania agresora, jednak ten wraca z pomocą i wokół Enterprise tworzy sieć z pola energetycznego.
3x10 - Plato's Stepchildren - Dzieci Platona
Obca rasa wysyła fałszywy sygnał alarmowy na Enterprise, by ściągnąć na planetę lekarza. Ranną osobą okazuje się być obcy, który nazywa się Parmen i jest największym telepatą na planecie. Żyjący na planecie Platonianie uważają się za bogów i telepatycznie zmuszają kapitana Kirka i Spocka do różnych rzeczy, by McCoy dobrowolnie wyraził chęć pozostania na planecie.
3x11 - Wink of an Eye - Mgnienie oka
Z planety Scalos załoga Enterprise odbiera sygnał pomocy, jednak po przybyciu na miejsce odnajdują jedynie puste miasta. Wkrótce na pokładzie Enterprise dochodzi do wielu różnych dziwnych usterek. Wkrótce kapitan Kirk odkrywa że na pokładzie znajdują się obcy, a w sterowni Układu Podtrzymywania Życia pojawia się obce urządzenie. Wkrótce obcy sprawiają, że kapitan Kirk znika dla załogi Enterprise, a tak naprawdę to przyśpieszają go tak, że dla wszystkich kapitan stał się niewidzialny.
3x12 - The Empath - Empaci
USS Enterprise leci na planetę na której zespół naukowców założył bazę, by obserwować z bliska gwiazdę planety, która wchodzi w super nową. Po przybyciu do bazy kapitan Kirk odkrywa, że naukowcy zniknęli trzy miesiące temu. Wkrótce z bazy znika również grupa zwiadowcza. Kapitan Kirk, Spock i McCoy zostają przeniesieni do wielkiego laboratorium, w którym grupa obcych bada reakcje rasy posiadającej naturalną zdolność leczenia.
3x13 - Elaan of Troyius - Elean
USS Enterprise ma za zadanie przewieźć ambasadora z Troyius, który ma za zadanie towarzyszyć Dohlmanie z Elas. Za rozkazem rady obu planet, by zaprowadzić pokój księżniczka Dohlman ma poślubić księcia z Troyius. Tymczasem Elasianie są bardzo złośliwi oraz aroganccy i uważają Troyiusan za niegodnych, słabych i zbyt barbarzyńskich.
3x14 - Whom Gods Destroy - Szaleństwo
USS Enterprise przybywa na planetę Elby II, na której znajduje się więzienie dla nieuleczalnych, kryminalnych szaleńców galaktyki. Wśród jednych z więźniów znajduje się słynny kapitan floty Garth z Izar. Wkrótce okazuje się, że Garth potrafi przybierać wygląd innej osoby. Garth uwięził kapitana Kirka i Spocka. Sam chce przejąć Enterprise i uciec z więzienia, jednak Kapitan Kirk zabezpieczył powrót na pokład specjalnym hasłem. Garth torturami i podstępem chce zdobyć tajemnicze hasło.
3x15 - Let That Be Your Last Battlefield - Ostatnie pole bitwy
W trakcie lotu na planetę Arianis, USS napotyka prom floty, który został skradziony ze stacji Cztery. Po ściągnięciu promu do hangaru, okazuje się że na pokładzie jest obcy mający po jednej stronie ciała skórę białą a po drugiej czarną. Wkrótce na pokład USS Enterprise przybywa kolejny obcy mający taki sam kolor skóry, tylko kolory ma po przeciwnej stronie. Okazuje się, że jeden obcy szuka drugiego obcego po całej galaktyce, by go schwytać.
3x16 - The Mark of Gideon - Przeludnienie
Zjednoczona Federacja planet prowadzi negocjacje z planetą Gideon. Zgadzają się by na planetę przesłał się tylko kapitan Kirk. Po transporcie kapitan Kirk trafia do miejsca przypominającego pokład Enterprise. Jednak nie ma tam żadnych ludzi oprócz jednej osoby z planety, która udaje że też nie wie jak się tu znalazła. Tymczasem władze Gideonu zwodzą i usiłują wmówić Spokowi, że z powodu awarii transportera kapitan Kirk prawdopodobnie nie żyje.
3x17 - That Which Survives - Placówka
USS Enterprise trafia na bardzo dziwną i niespotykaną planetę. Kapitan Kirk ma zamiar zbadać planetę i przesyła się na powierzchnie. Tuż po transporcie Enterprise zostaje przeniesiony 1000 lat świetlnych od planety. Tymczasem w transporterze zostaje znaleziony martwy załogant. Tymczasem na planecie pojawia się tajemnicza kobieta, której dotyk zabija.
3x18 - The Lights of Zetar - Bibliotekarka
W trakcie podróży do Centralnej Biblioteki Federacji USS Enterprise natrafia na niezidentyfikowany obiekt, który przenika przez osłony i wpływa na wszystkich ludzi na statku. Najbardziej ucierpiała specjalistka porucznik Mira Romaine w której zakochał się Scot. Wkrótce Mira zaczyna miewać przebłyski przyszłości. Wkrótce okazuje się że w ciele miry znajduje się obcy.
3x19 - Requiem for Methuselah - Nieśmiertelny
Zwiad z Enterprise musi wylądować na planecie w układzie Omega, by zebrać ryetalyne, która pomoże zwalczyć Rigeliańską gorączkę szerzącą się na pokładzie statku. Na niezamieszkałej planecie ukrywa się jeden człowiek, który jest nieśmiertelnym.
3x20 - The Way to Eden - Droga do raju
USS Enterprise ściga skradziony statek Aurora. Po przesłaniu na pokład okazuje się, że jednym ze złodziejów jest Syn ambasadora Catullan. Sprawa jest delikatna gdyż obecnie federacja negocjuje z Catuallanami. Wśród złodziejów jest Dr. Sevrin, który przewodniczy grupie. Dr. Sevrin ma zamiar odnaleźć mityczną planetę Eden, gdzie dożyją starości bez jakiejkolwiek technologii. Wkrótce Dr. Sevrin przejmuje kontrole nad Enterprise i wkracza w przestrzeń Romulan.
3x21 - The Cloud Minders - Różnice klasowe
USS Enterprise ma za zadanie ocalić planety w kwadrancie w którym obecnie przebywa, przed zarazą która niszczy roślinność. Na planecie Ardana w podniebnym mieście Stratos najwyższy doradca zgadza się na oddanie rzadkiego lekarstwa na zarazę. Po przybyciu do kopalni, zwiad Enterprise zostaje zaatakowany przez górników. Wkrótce się okazuje, że różnice pomiędzy mieszkańcami żyjącymi na powierzchni planety i w podniebnym mieście Stratos są niedopuszczalne przez kapitana Kirka.
3x22 - The Savage Curtain - Dobro kontra zło
W trakcie badania nieznanej planety załodze USS Enterprise pokazuje się Abraham Lincoln, który zaprasza kapitana Kirka i Spocka na planetę. Na planecie okazuje się, że zostali podstępem zwabieni na planetę by wraz z Abrahamem Lincolnem i Surakiem walczyli przeciwko czterem największym zbrodniarzom w historii. Ma to być walka pomiędzy dobrem a złem.
3x23 - All Our Yesterdays - Supernowa
USS Enterprise przybywa na planetę Beta Niobe, której słońce ma się zmienić w supernową. Na planecie jednak nie wykrywają śladów życia. Zwiad teleportuje się do biblioteki by odkryć się co się stało z mieszkańcami planety. Wkrótce odkrywają, że wszyscy mieszkańcy przenieśli się do przeszłości by ocalić swoje życie przed wybuchem supernowej.
3x24 - Turnabout Intruder - Wymiana
USS Enerprise odbiera sygnał pomocy od naukowców przebywających na planecie Camus 2. Wśród naukowców znajduje się dr Janice Lester, która była kiedyś bardzo blisko z kapitanem Kirkiem. Dr Janice Lester odkryła na planecie urządzenie pozwalające przenieść świadomość z jednej osoby do drugiej. Podstępem zamienia się ciałami z kapitanek Kirkiem. Od tej pory chce dowodzić Enterprise i używać go do własnych celów. Wszyscy na pokładzie widzą zmianę w zachowaniu kapitana, ale nie mogą udowodnić co jest nie tak. Wkrótce prawdziwy kapitan Kirk uwięziony w ciele dr Janice Lester dzięki zlaniu jaźni przekonuje Spocka do działań przeciwko fałszywemu kapitanowi Enterprise.

Początek strony
Opis serialu
Spis odcinków