Opis serialu
Spis odcinków

Opis odcinków.

Sezon 1
Sezon 2

Sezon 1

1x01 - Beyond the Farthest Star - Poza najdalszą gwiazdę
W trakcie spokojnej podróży, nagle Enterprise przyśpiesza. W ostatniej chwili dzięki prędkości bocznej wchodzą na stabilną orbitę martwej planety, która jest przyczyną przyciągania. Na orbicie planety znajduje się inny statek o nieznanej technologicznie konstrukcji. Okazuje się, że obcy statek uwięziony jest na tej orbicie od 300 milionów lat. W trakcie przeszukiwania obcego statku grupa zwiadowcza zostaje zaatakowana. W trakcie transportu na Enterprise wraz z grupą zwiadowczą przenosi się obcy organizm, który opanowuje wszystkie systemu statku.
1x02 - Yesteryear - Dawne lata
Kapitan Kirk i Spock dzięki zakrzywieniu galaktyki wraz z historykami Federacji wracają z przeszłości. Po powrocie doktor McCoy twierdzi że nie wie kim jest Wolkan, który przybył z kapitanem. Po powrocie na pokład Enterprise Spoka nie rozpoznaje również Scott. Ku zdziwieniu kapitana Kirka i Spocka na pokładzie Enterprise Pierwszym jest Andorianin. Po przejrzeniu zapisów Federacji okazuje się, że historia w jakiś sposób uległa zmianie. Historia w której Spock ginie w wieku siedmiu lat. By przywrócić prawdziwy bieg historii Spock dzięki zakrzywieniu galaktyki przenosi się w przeszłość, by spotkać się z samym sobą.
1x03 - One of Our Planets Is Missing - Jedna z naszych planet jest stracona
Załoga USS Enterprise ma za zadanie zbadać olbrzymi obłok przesuwający się zza granicy znanej nam galaktyki. Obłok wpłyną w system Palas 14, wchłoną planetę Alondra i zmienił kierunek wprost na gęsto zaludnioną planetę Federacji Mantilles. Enterprise zostaje wchłonięty przez kosmiczny obłok. Załoga odkrywa że kosmiczny obłok może być żywą istotą i próbują się z nim skontaktować by ocalić planetę.
1x04 - The Lorelei Signal - Sygnał Lorelei
W trakcie badania przestrzeni w której co 27 lat ginęły statki, załoga Enterprise odbiera dziwny sygnał radiowy. Sygnał radiowy wpływa na wszystkich mężczyzn na statku wywołując w nich omamy i wizję. Sygnał pochodzi z planety znajdującej się w systemie Thorian. Po wylądowaniu na planecie grupa zwiadowcza spotyka grupę witających ich kobiet, pięknych i ponętnych. Wkrótce kontakt z grupą zwiadowczą zanika. Na Enterprise z powodu niezdolności do służby wszystkich mężczyzn, dowództwo przejmuje porucznik Uhura.
1x05 - More Tribbles, More Troubles - Więcej Tribblów, więcej trudów
USS Enterprise w trakcie eskortowania statków przewożących zboże, wykrywają na terytorium Fereracji statek Klingoński, strzelający do statku Federacji. Klingoni niszczą statek, jednak Enterprise w ostatniej chwili ratuje pilota. W trakcie ataku załoga Enterprise na własnej skórze doświadcza działania nowej broni Klingonów. Tymczasem uratowanym pilotem okazuje się Cyrano Jones, dobrze znany załodze Enterprise. Cyrano Jones zostaje teleportowany wraz ze zwierzętami którymi handluje czyli z Tribblami.
1x06 - The Survivor - Ocalały
Podczas patrolowania romulańskiej strefy neutralnej, Enterprise odnajduje zaginiony ponad 5 lat temu statek Federacji, na pokładzie którego znajdował się Carter Winston. Załoga zachwycona jest wiadomością iż Carter Winston żyje i tylko Spock, trzymając się regulaminu poprosił o potwierdzenie tożsamości przez doktora McCoya. Doktor McCoy po przebadaniu znalazł anomalie, ale winę przypisał źle skalibrowanym urządzeniom. Wkrótce kapitan Kirk i Spock odkrywają, że na pokładzie znajduje się intruz mogący przybierać dowolną postać.
1x07 - The Infinite Vulcan - Nieskończony Volcan
Załoga Enterprise ma za zadanie zbadać nowoodkrytą planetę. W trakcie badania jednej z roślin Sulu zostaje ukąszony śmiertelną dla ludzi toksyną, jednakże niespodziewanie pojawiają się mieszkańcy planety i podają antidotum. Mieszkańcy planety to wysokorozwinięte rośliny, które są na ślady wyginięcia. Wkrótce okazuje się, że na planecie żyje klon Sabosa Conictiusa, który został wygnany z Ziemi za nieludzkie eksperymenty. Coniculus V porywa Spocka by z niego stworzyć super istotę.
1x08 - The Magicks of Megas-tu - Magicy z Megas-Tu
USS Enterprise dostaje zadanie zbadania centrum galaktyki. Zjawiska tam zachodzące są niezrozumiałe dla załogi Enterprise. Kiedy na statku wyłączają się wszystkie systemy i z braku powietrza załoga zaczyna mdleć, pojawia się obcy i przywraca działanie systemu podtrzymania życia. Obcy, który zwie się Lucjan, przenosi kapitana Kirka, Spocka i doktora McCoya na powierzchnie planety i za pomocą magii wyjaśnia kim jest jego rasa. Jego towarzysze już dawno byli na Ziemi, jednak byli prześladowani i paleni na stosie. Załoga Enterprise zostaje osądzona za czyny ludzi w przeszłości. Wkrótce okazuje się, że to wszystko jest tylko testem.
1x09 - Once Upon a Planet - Dawno, dawno temu
Załoga Enterprise przybywa na planetę Odpoczynku, by odpocząć. Grupa zwiadowcza po wylądowaniu na planecie stwierdza, że nic się na niej nie zmieniło. Planeta nadal ma dostarczać rozrywki. Jednak doktor McCoy szybko przekonuje się, że pojawiają się rzeczy których sobie nie wyobrażał. Po awaryjnym transporcie okazuje się, że porucznik Uhura zaginęła. Tymczasem Uhura jest przetrzymywana przez główny komputer planety, który chce się rozwijać i dzięki Enterprise chce przemierzać galaktykę w poszukiwaniu swoich braci komputerów.
1x10 - Mudd’s Passion - Pasja Muda
USS Enterprise ma za zadanie zlokalizować Harrego Mudda, by postawić go przed sądem Federacji za defraudacje, narkotyki i przekręty. Aby wydostać się z celi Enterprise namawia siostrę Chapel do zastosowania kryształów miłości na Spocku. Siostra Chapel sądząc, że Harry ją oszukał i próbując go zatrzymać na Enterprise, walczy z nim, w skutek czego kilka kryształów wnika w system wentylacji Enterprise. Kiedy Harry odlatuje promem z porwaną siostrą Chaper, Spock znajduje się pod wpływem kryształów i bardzo wylewnie okazuje emocje związane z miłością. Kapitan Kirk wraz ze Spockiem teleportują się za Harrym. Tymczasem na statku wszyscy zaczynają czuć efekty kryształów miłości.
1x11 - The Terratin Incident - Incydent na Terratin
W trakcie badania pozostałości po supernowej, Uhura odkrywa dziwny sygnał dźwiękowy. Kapitan Kirk podejrzewając, że może to być sygnał wysłany przez istoty inteligentne rozkazuje to zbadać. Z planety na której wzrosła aktywność wulkaniczna i która była źródłem sygnału radiowego w stronę Enterprise został wystrzelony impuls, przenikający cały okręt. Na pierwszy rzut oka impuls zadziałał tylko na silniki, jednak wkrótce okazuje się że cały personel Enterprise zaczyna się kurczyć. Używanie sprzętu i kierowanie statkiem stały się praktycznie niemożliwe z powodu zbyt małego wzrostu załogi. Kapitan Kirk decyduje się transportować na planetę w miejsce z którego został wysłany impuls, mając nadzieję że spotka odpowiedzialnych za ten fenomen.
1x12 - The Time Trap - Pułapka czasu
Enterprise dostaje zadania zbadanie obszaru nazwanego Trójkąt Delty, w którym wielkokrotnie dochodziło do tajemniczych zniknięć statków. Niespodziewanie w tym rejonie pojawiają się statki Klingonów. W trakcie krótkiej potyczki jeden z okrętów Klingonów po prostu znika. Enterprise zmierza do pozycji w której zniknął okręt Klingonów i sam znika. Enterprise przenosi się alternatywnego wszechświata, w którym znajdują się zaginione okręty. Wkrótce okazuje się, że załogi zaginionych okrętów nie mogąc się wydostać do normalnej przestrzeni stworzyli społeczeństwo złożone z 123 ras i nazwali je Elesja. Załoga Enterprise i Klingonów zmuszeni są współpracować by znaleźć wyjście z alternatywnego wszechświata.
1x13 - The Ambergris Element - Element Ambry
Kiedy Kapitan Kirk i Spock badają planetę Argo prawie całą pokrytą wodą, zostają zaatakowani przez obcą formę życia. Po kilku godzinnych poszukiwaniach załoga Enterprise odnajdują kapitana Kirka i Spocka, jednak odmienionych. Oboje nie mogą oddychać powietrzem. Ich płuca zamieniły się w skrzela, a pomiędzy palcami wyrosły im błony. Okazuje się że głęboko pod powierzchnią wody zamieszkują Aquani, niechętni do niesienia pomocy płucodysznym, czyli istotom oddychającym powietrzem. Kapitan Kirk musi znaleźć sposób, by przekonać Aquan do pomocy. Tymczasem Scott odkrywa że zbliża się trzęsienie Ziemi mogące całkowicie zniszczyć miasto Aquan.
1x14 - The Slaver Weapon - Broń Slaverów
Spock leci do Bazy Gwiezdnej 25 z największym odkryciem archeologicznym, z pojemnikiem stazy Slaverów. W trakcie podróży pojemnik zaczyna świecić i Spock podejrzewa że w pobliżu znajduje się inny pojemnik stazy Slaverów i zamierza to zbadać. Poprzez chęć wielkiego odkrycia, zostaje zaskoczony przez Kzinti, którzy chcą po przez pojemniki stazy Slaverów zdobyć najlepszą broń we wszechświecie. Kzinti znajdują w pojemniku stazy tajemniczy przedmiot. Jednak nie potrafią odgadnąć do czego służy, gdyż broń posiada zabezpieczenie uniemożliwiające pełne działanie przez nieodpowiednie osoby.
1x15 - The Eye of the Beholder - Oko obserwatora
Załoga Enterprise poszukuje zaginionych członków zespołu naukowego na planecie Lactra VII. Na planecie Kapitan Kirk, Spock i doktor McCoy napotykają zwierzęta, które są łudząco podobne do istot żyjących na innych planetach. Na planecie napotykają również na dziwne otoczenie. Tuż obok pustyni znajduje się bardzo gęsty las. Wkrótce dochodzą do wniosku że wszystko wokół zostało zbudowane, a nie stworzone przez naturę. Niespodziewanie zostają złapani przez dziwne istoty i przeniesieni do miejsca idealnie pasującego dla ludzi. Tam spotykają zaginionych członków zespołu naukowego, którzy wyjaśniają, że znajdują się w Zoo stworzonym przez obce istoty, lecz nie jako zwiedzający tylko jako okazy.
1x16 - The Jihad - Jihad
Kapitan Kirk i Spock zostają zaproszeni przez najstarszą znaną rasą kosmiczną do wzięcia udziału w bardzo niebezpiecznej misji. Okazuje się, że została skradziona rzeźba, bardzo cenna dla Scorr, rasy która niegdyś była uważana za największych wojowników. Jeśli rzeźba nie zostanie odnaleziona Scorr wypowiedzą wojnę całej galaktyce. Kapitan Kirk przewodniczy grupie złożonej z kilku obcych, posiadających niezwykłe umiejętności mogące pomóc w dotarciu do celu. Wkrótce kapitan Kirk odkrywa, że w swojej grupie ma sabotażystę, który zamierza nie pozwolić ukończyć misję sukcesem.

Początek strony

Sezon 2

2x01 - The Pirates of Orion - Piraci Orionu
Na statku USS Enterpraise wybuchła epidemia Curiositosis, jednak doktor McCoy opanowuję ją. Niestety zaraził się ją jednak również Spock, a dla Vulkanów jest ona śmiertelna. Istnieje jednak lekarstwo, które można znaleźć tylko na kilku planetach galaktyki. Jednakże Enterprise znajduje się zbyt daleko od tych planet by muc uratować Spocka. Dzięki Gwiezdnej Flocie USS Huron zdobywa ten lek i leci na spotkanie z Enterprise. Niespodziewanie jednak zostaje zaatakowany i okradziony. Kapitan Kirk musi znaleźć złodziei, którymi okazują się piraci Orionu.
2x02 - Bem
Na pokładzie Enterprise przebywa niezależny obserwator obcego gatunku komandor Ayrie Ben-Bem. Przez większość czasu Ben-Bem przebywał w swojej kwaterze nic nie obserwując, jednak kiedy kapitan Kirk wysyła zwiad na planetę Delta Beta III, decyduje się przesłać na powierzchnie. NA planecie grupa zwiadowcza napotyka na mieszkańców. Pierwsza dyrektywa zakazuje ingerencji więc kapitan Kirk rozkazuje pozostać w ukryciu. Jednak Ben-Bem ucieka i daje się złapać mieszkańcom planety przysparzając tym kłopoty kapitanowi Kirkowi.
2x03 - The Practical Joker - Dowcipniś
W trakcie rutynowych badań geologicznych pasa asteroidów USS Enterprise napotyka grupę statków Romulan. Kapitan Kirk ratuje się ucieczką, podczas której wlatuje w niezidentyfikowane pole energetyczne, którego nie ma na mapach. Manewr ten opłaca się gdyż Romulanie nie ryzykując awarii statków nie wlatują w to pole. Po przejściu przez pole na pokładzie statku dochodzi do serii dziwnych awarii i usterek, które można przypisać żartownisiowi. Wkrótce okazuje się że tym żartownisiem jest sam Enterprise.
2x04 - Albatross - Albatros
Załoga Enterprise znajduje się na planecie Dramia gdzie dostarczyła środki medyczne. W trakcie pożegnania Najwyższy Prefekt zamierza zaaresztować doktora McCoya za ludobójstwo. Okazuje się że 19 lat temu doktor McCoy prowadził program szczepień na planecie Dramia II na której doszło do plagi, która zabiła większość mieszkańców. Kapitan Kirk za wszelką cenę stara się dowiedzieć co się wydarzyło i oczyścić z zarzutów doktora McCoya. W tym celu przybywa na planetę Dramia II gdzie odnajduje świadka, który przeżył plagę.
2x05 - How Sharper Than a Serpent’s Tooth - O ile dotkliwiej...
Enterprise podąża śladem pozostawionym przez sondę obcych, która przybyłą do siedziby Federacji, przeskanowała układ gwiezdny i wysłała sygnał w kosmos. Wkrótce załoga Enterprise odkrywa statek trzykrotnie większy od Enterprise. Obcy starek unieruchamia Enterprise i przemienia się w wielkiego smoka. Jeden z załogantów odkrywa że obcy statek przypomina skrzydlatego Boga z legend Majów. Kapitan Kirk, wraz z trójką oficerów zostają przeniesieni z pokładu Enterprise do miejsca przypominającego mieszankę kilku ziemskich kultur. Wkrótce pokazuje się sam Q-Khu-Khan, który zabiera kapitana Kirka do miejsca podobnego do ZOO.
2x06 - The Counter-Clock Incident - Po drugiej stronie...
Na pokładzie Enterpraise znajduje się pierwszy dowódca Enterprise komodora Roberta April, który wkrótce na przejść na emeryturę. W trakcie przelatywania obok Supernowej Beta Niobi, Spock odkrywa, że w kierunku Supernowej leci niezidentyfikowany statek, z prędkością kilka razy większą niż jakikolwiek znany statek. Kapitna Kirk decyduje się na ratunek obcego statku za pomocą wiązki trakcyjnej. Wiązka trakcyjna zadziałała jak lina wciągając Enterprise w środek Supernowej. Jednak zamiast natychmiastowego zniszczenia statku, Enterprise przenosi się do odwróconego wszechświata. Cała załoga zaczyna młodnieć. Kapitan Kirk musi znaleźć sposób na powrót do normalnego wszechświata, zanim cała załoga Enterprise zamieni się w dzieci.


Początek strony
Opis serialu
Spis odcinków