Opis serialu
Spis odcinków

Opis odcinków.

Sezon 1
Sezon 2
Sezon 3
Sezon 4

Sezon 1

1x01 - 1x02 - Broken Bow
Na ziemi rozbija się Klingon Klaang, który jest ścigany przez Sulibanów. Kapitan Jonathan Archer podejmuje się zadania przewiezienia rannego Klang na ojczystą planetę Klingonów Kronos.
1x03 - Fight or Flight - Dylemat
Enterprise napotyka w pustce kosmosu obcy okręt z wyłączonymi silnikami. Po wejściu na pokład załoga odkrywa piętnaście ciał obcych istot podłączonych do urządzenia nie pasującego do wyposażenia statku.
1x04 - Strange New World - Nowy obcy świat
Grupa badawcza ląduje na nowo napotkanej niezamieszkałej planecie, która posiada idealne warunki do życia. Jednak kiedy w nocy zmieniają się warunki pogodowe, grupa musi szukać schronienia jaskini.
1x05 - Unexpected - Niespodzianka
Komandor Tucker naprawia uszkodzone silniki Xyrillian. Kiedy wraca na pokład po pewnym czasie odkrywa na swoim ciele pewne zmiany. Doktor Phlox odkrywa, że Tucker jest w ciąży.
1x06 - Terra Nova
Enterprise dociera do kolonii Terra Nova. Z nieznanego powodu od siedemdziesięciu lat nie ma z nią kontaktu. Okazuje się że na planecie żyją potomkowie kolonistów i żyją w przekonaniu, że ziemianie chcieli ich wymordować.
1x07 - The Andorian Incident - Andorianie
Kapitan zamierza zwiedzić Wolkańską starożytną świątynia Kolinahru i medytacji. Po przybyciu na miejsce zostaje więźniem Andoriańskiej Gwardii Imperialnej, którzy twierdzą, że świątynia jest przykrywką i szukają urządzeń szpiegowskich.
1x08 - Breaking the Ice - Przełamać lody
W czasie swojej podróży Enterprise odkrywa asteroidę. Kapitan Archer ma zamiar ją zbadać, a w szczególności Eisillium, bardzo rzadki minerał. Tymczasem pojawia się Wolkański statek, który informuje, iż zamierza obserwować prace na asteroidzie.
1x09 - Civilization - Cywilizacja
Enterprise dociera do planety na której cywilizacja jest przed-przemysłowa. Jednak po przeskanowaniu planety odkrywają reaktor antymaterii. Po dotarciu na planetę w sklepie z antykami kapitan napotyka barierę magnetyczna.
1x10 - Fortunate Son - Szczęściarz
Transportowiec ECS Fortunate jest atakowany przez Nausicaanian. Na wezwanie pomocy odpowiada Enterprise. Jednak po przybyciu na miejsce załoga transportowca mówi, że nie potrzebuje pomocy. T'Pol odkrywa, że na pokładzie transportowca znajduje się ranny Nausicaanin.
1x11 - Cold Front - Zimny front
Kapitan ma zamiar nawiązać kontakt z innymi gatunkami w pobliżu gwiezdnego żłobka. Na jednym z obcych statków przebywa grupa pielgrzymów chcąca obejrzeć narodziny gwiazdy. Wkrótce okazuje się, że jednym z pielgrzymów jest zmodyfikowany genetycznie Suliban.
1x12 - Silent Enemy - Milczący przeciwnik
W trakcie rozstawiania wzmacniaczy podprzestrzennych pojawia się obcy statek nie znany nawet Wolkanom. Próby skontaktowania się z nim są nie skuteczne. Obcy statek odlatuje, lecz po pewnym czasie wraca by znienacka zaatakować Enterprise.
1x13 - Dear Doctor - Drogi doktorze
Doktor Phlox otrzymuje list od swojego kolegi doktora Lucasa. W odpowiedzi na list stara się opisać zwyczajny dzień pracy, jednak Enterprise odkrywa cywilizacje która cierpi na epidemię o podłożu genetycznym. Doktor Phloks staje przed dylematem etycznym.
1x14 - Sleeping Dogs - Śpiące psy
W atmosferze gazowego giganta klasy dziewiątej Enterprise odkrywa obcy uszkodzony statek. Po wejściu na pokład Hoshi odkrywa, że jest Klingoński. A na pokładzie są chorzy, nieprzytomni Klingoni. Okręt Klingonów coraz bardziej jest wciągany w atmosferze i grozi mu zgniecenie.
1x15 - Shadows of P'Jem - W cieniu P'Jem
Kapitan Archer na zamiar spotkać się z panią kanclerz z Kordian. Kiedy jednak leci na spotkanie zostaje zaatakowany i wzięty do niewoli przez Ekstremistów. Tymczasem dowództwo Wolkan na zamiar odwołać T'Pol za incydent w sanktuarium P'Jem.
1x16 - Shuttlepod One - Prom numer jeden
Trip i Malcolm w celu przetestowania czujników promu oddalają się od Enterprise. Przez mikroosobliwość tracą wszystkie czujniki. Po dotarciu na miejsce spotkania odkrywają szczątki Enterprise. Sądząc że okręt został zniszczony kierują się na Echo III.
1x17 - Fusion - Połączenie
Kapitan Tanin z Wolkańskiego statku Vahklas, prosi o pomoc w naprawach załogę Enterprise. Załoga Vahklas jest V'tosh ka'tur, to znaczy Wolkanie, którzy nie tłumią emocji. Tolaris na siłę chce by T'Pol pokazała emocje.
1x18 - Rogue Planet - Samotna planeta
W czasie swojej podróży Enterprise odkrywa planetę, która wyrwała się ze swojej orbity. Kapitan zamierza ją zbadać. Na planecie spotyka łowców zwanych Eska. Eska twierdzą, że polują tu na Drayjiny. Jednak na planecie żyją rozumne istoty, które potrafią zmieniać kształty.
1x19 - Acquisition - Rabunek
W skutek podstępu, na okręt Enterprise dostają się Ferrengi. Usypiają załogę i kradną co się da. Trip nie zostaje uśpiony i wraz z wybudzoną T'Pol próbują odzyskać statek.
1x20 - Oasis - Oaza
Od drobnego handlarza, Kapitan Archer dowiaduje się o rozbitym transportowcu. Sądząc że może to być dobra składnica części zamiennych udaje się tam. Jednak na pokładzie rozbitego statku znajdują się rozbitkowie.
1x21 - Detained - Więźniowie
Wahadłowiec z kaptanem Archerem i Travisem zostaje zaatakowany przez patrolowiec Tandaran. Archer i Travis trafiają do więzienia. Pułkownik Grat obiecuje ich zwolnić po przesłuchaniu, jednak żąda od Archera informacji na temat Sprzysiężenia.
1x22 - Vox Sola
Po nieudanej wizycie Kartazian, na pokład Enterprise dostaje się obcy organizm. Unieruchamia on kapitana Archera i kilku członków załogi. Phlox i Malcolm na swoje sposoby próbują ich uwolnić.
1x23 - Fallen Hero - Idol
Wolkańskie Dowództwo prosi przez Dowództwo Floty o jak najszybsze zabranie Wolkańskiego ambasadora z planety Mazar. Wkrótce Enterprise niespodziewanie zostaje zaatakowany przez okręt mazarycki, który żąda wydania ambasadora.
1x24 - Desert Crossing - Przemierzyć pustynie
Enterprise odpowiada na wezwanie pomocy. Zobral w zamian za pomoc oferuje obiad. Tymczasem Kanclerz Trellit, informuje T'Pol o tym, że Zorbal jest terrorystą. Kiedy Kanclerz atakuje obóz Zobrala, Archer i Tucker uciekają na pustynie.
1x25 - Two Days and Two Nights - Dwa dni i dwie noce
Załoga Enterprise ma możliwość spędzenia kilku dni urlopu na Risie. Kapitan ma zamiar poczytać książkę, Hoshi chciała by poznać nowy język, a Malkolm i Travis chcą się zabawić. Jednak nie wszystkie plany się udają, a urlop pozostanie długo w pamięci.
1x26 - Shockwave - Part 1 - Fala uderzeniowa - cz. 1
Załoga Enterprise odwiedza obcą kolonię. Podczas lądownia na planecie, mimo zachowania szczególnych ostrożności, dochodzi do wybuchu i cała kolonia zostaje zniszczona. Wkrótce dzięki Danielsowi, który przybywa z przyszłości, Archer dowiaduje się, że za wypadek odpowiadają Sulibanie.
Początek strony

Sezon 2

2x01 - Shockwave - Part 2 - Fala uderzeniowa - cz. 1
Kapitan Archer zostaje wciągnięty przez Danielsa do przyszłości, w której ziemia jest zniszczona, a federacja nigdy nie powstała. Tymczasem załoga Enterprise zamknięta jest w swoich kwaterach, a Sulibanie przeszukują okręt, by znaleźć kapitana.
2x02 - Carbon Creek
T'Pol opowiada historię o swojej pra, pra, pra babci, która w wyniku wypadku na Wolkańskim statku, musiała przeżyć 3 miesiące w górniczym miasteczku na ziemi.
2x03 - Minefield - Pole minowe
Kapitan Archer ma zamiar zbadać nieznaną planetę, kiedy niespodziewanie duża eksplozja uszkadza dużą część kadłuba. Po skanowaniu okazuje się, że Enterprise wleciał w pole minowe, a jedna z nich przyczepiła się do kadłuba statku.
2x04 - Dead Stop - Postój
Enterprise potrzebuje napraw po przygodach na polu minowym Romulan. Tellarycki frachtowiec informuje załogę Enterprise o stacji naprawczej. Stacja okazuje się bezobsługowa. Jednak kapitan Arche ma złe przeczucia.
2x05 - A Night in Sickbay - Noc w ambulatorium
Tucker potrzebuje iniektora plazmy. Kreetassanie mają najlepszy, jednak podczas pobytu na ich planecie, znowu nieumyślnie zostają obrażeni. Aby było tego mało Portos zaraził się jakimś wirusem i może zdechnąć.
2x06 - Marauders - Grabieżcy
Enterprise potrzebuje uzupełnić zapasy deuteru. Po dotarciu do kopalni deuter, okazuje się że niecącą im sprzedać ale proszą o pomoc w naprawie pomp. Wkrótce z warp wychodzi okręt Klingoński.
2x07 - The Seventh - Siódmy
T'Pol otrzymuje wiadomość z Wolkańskiego Najwyższego Dowództwa o miejscu przebywania zbuntowanego agenta Menosa. T'Pol musi go złapać i prosi o kapitana Archera o wsparcie.
2x08 - The Communicator - Komunikator
Archer i Malcolm zwiedzają kulturę pre-warp. Po powrocie na Enterprise Malcolm odkrywa brak komunikatora. Aby nie dopuścić do skażenia kultury pre-warp, kapitan decyduje się na powrót na planetę. Jednak komunikator został znaleziony przez wojsko.
2x09 - Singularity - Osobliwość
Kapitan Arche ma zamiar zbadać układ potrójny z czarną dziurą czwartej klasy. Kiedy Enterprise zbliża się do układu, T'Pol zauważa zmiany w zachowaniu załogi. Każdy wydaje się być zaangażowany w mało istotne sprawy i każdy stacje się coraz bardziej nerwowy.
2x10 - Vanishing Point - Znikający punkt
Hoshi i Travis zwiedzają opuszczone ruiny, kiedy zaczyna pogarszać się pogoda. Z powodu silnej burzy nie mogą użyć promu, więc Malcolm ich teleportuje. Wkrótce Hosi zaczyna dziwnie się czuć, aż wreszcie znika.
2x11 - Precious Cargo - Cenny ładunek
Piloci retaliańskiego frachtowca proszą o pomoc w naprawie biokapsuły, w której mają pasażera. Kiedy Travis naprawia biokaspułę pasażer się budzi. Wkrótce okazuje się, że załoga frachtowca to porywacze, a porwanym pasażerem jest Pierwszą Władczynią salveńskiej dynastii na Krios Prime.
2x12 - The Catwalk - Korytarz
Do Enterprise zbliża się obcy statek. Jego załoga informuje o zbliżającej się fali neutronowej. Enterprise nie jest w stanie uciec, a załoga nie przetrwa napromieniowania. Jednak Travis wpada na pomysł wykorzystania korytarza reaktora jako schronu.
2x13 - Dawn - Świt
Travis ma zamiar sprawdzić ulepszone silniki. W tym celu wybiera się do giganta gazowego posiadającego mnóstwo księżyców. Niespodziewanie zostaje zaatakowany przez nieznany okręt. Musi lądować awaryjnie. Jednak na tym samym księżycu ląduje obcy, który go atakował.
2x14 - Stigma - Piętno
T'Pol choruje na nieuleczalną chorobę zwaną Syndrom Pa'nar. Można się nią zarazić przez zlanie Jani. Doktor Phlox nie potrafi znaleźć skutecznego lekarstwa. Podczas międzygatunkowej konferencji medycznej Phlox wypytuje Volkan o chorobę, jednak ci nie są skłonni pomoc, wręcz chcą odwołać T'Pol ze służby.
2x15 - Cease Fire - Rozejm
Andorianie prowadzą wojnę z Wolkanami o planetę. Kiedy Wolkanie zamierzają zacząć rozmowy pokojowe, Andorianin Saran żąda przybycia kapitana Archera. Saran chce by Archer rozmawiał w ich imieniu z Wolkanami.
2x16 - Future Tense - Czas przyszły
W pustce kosmosu Enterprise odkrywa wrak statku. Martwy pilot posiadał geny kilku gatunków, w tym ludzkie i Wolkańskie. Statek wykonany jest z nieznanych stopów. Kapitan sądzi, że statek jest z przyszłości.
2x17 - Canamar
Kapitan Archer i porucznik Trip po opuszczeniu planety Keto-Enol, zostają zatrzymani pod zarzutem przewozu kontrabandy. Zostają wysłani wraz z innymi przestępcami więziennym transportem na planetę Canamar. Kiedy już mają być uniewinnieni, na transportowcu dochodzi do buntu i więźniowie przejmują statek.
2x18 - The Crossing - Zamiana
Będąc w warp, Enterprise zostaje przechwycony przez ogromny statek, nieznanej konstrukcji. Na okręcie tym przebywają bezcielesne istoty, które wnikają w niektórych członków załogi Entrprise, przejmując nad nimi kontrolę.
2x19 - Judgment - Rozprawa
Kapitan Archer pomaga uchodźcom na terytorium Klingonów. Za tą pomoc staje przed Trybunałem i zostaje sądzony za konspiracje przeciwko Imperium. Jednak Archer przypomina swemu obrońcy czym jest prawdziwy honor.
2x20 - Horizon
Chorąży Mayweather prosi kapitana Archera o kilka dni przepustki. W tym czasie odwiedza rodzinę, która pracuje i mieszka na frachtowcu Horizon. Jego rodzina ma urazę za to, że Travis wstąpił do Gwiezdnej Floty. Tymczasem Horizon zostaje zaatakowany przez piratów.
2x21 - The Breach - Przełom
Doktor Phlox otrzymuje wiadomość z Denobulańskiej Akademii Naukowej, iż Denobulańsy naukowcy przebywający na planecie Xantoras są w niebezpieczeństwie. Travis, Malcolm i Trip szukają naukowców w jaskiniach. Tymczasem Phlox musi zmierzyć się z ciemną historią swego gatunku.
2x22 - Cogenitor - Połączyniak
W pobliżu nadolbrzyma Enterprise spotyka okręt z układu Vissia. Vissianie również są odkrywcami i badaczami. Archer ma okazję zbadać warstwę wodorową nadolbrzyma. Tymczasem Trip próbuje zmienić zwyczaje kulturowe Vissian.
2x23 - Regeneration - Regeneracja
Na Ziemi, w Kręgu polarnym, grupa naukowców odkrywa szczątki statku Borg. Po rozmrożeniu Borg rozpoczął proces regeneracji. Zasymilował naukowców odleciał z Ziemi transportowcem. Enterprise ma za zadanie odnaleźć transportowiec i uratować naukowców.
2x24 - First Flight - Pierwszy lot
Archer dowiaduje się o śmierci swojego przyjaciela kapitana Robinsona. Wraz z T'Pol wybiera się promem by zbadać nieznaną mgławicę. W trakcie lotu, Archer opowiada T'Pol o początkach przyjaźni z A.G. Robinsonem.
2x25 - Bounty - Nagroda
Kingoni wyznaczyli nagrodę za Archera, za ucieczkę z więzienia Rura Penthe. Tellarycki łowca Skalaar porywa kapitana Archera z pokładu Enterprise. Tymczasem T'Pol po powrocie z planety musi zostać w komorze odkażania. Przynosi z planety mikroba, który przyśpiesza u niej Pon Farr.
2x26 - The Expanse - Obszar
Ziemia zostaje zaatakowana przez obcą sondę. Zniszczenia i straty w ludności są bardzo duże. Kapitan Archer ma zamiar udać się w obszar Delficki, by odnaleźć rasę Xindi. Tymczasem Klingon Duras chce zniszczyć Enterprise by odzyskać honor.
Początek strony

Sezon 3

3x01 - The Xindi - Xindi
Archer dowiaduje się o możliwym miejscu przebywania Xindi. Naczelnik kopali potwierdza, iż jednym z górników jest Xindi. Kiedy Archer spotyka się z Xindi, okazuje się, że naczelnik chce zrobić darmowych robotników z załogi Enterprise.
3x02 - Anomaly - Anomalia
W obszarze Delfickim są miejsca w których nie działają prawa fizyki. Kiedy Enterprise przelatuje przez taki obszar traci zasilanie. Niedługo później pojawiają się piraci i okradają Enterprise. Archer ściga piratów i chce odzyskać skradzione przedmioty.
3x03 - Extinction - Zagłada
Kapitan Archer odtworzył kurs statku Xindi. Wraz z T'Pol, Sato i Malcolmem wybierają się na planetę na której przybywali Xindi. W trakcie przebywania na planecie zmieniają się w inny gatunek. Dr. Phlox odkrywa we krwi Malcolma zmutowanego wirusa.
3x04 - Rajiin
Archer wybiera się na planetę na której przebywa chemik potrafiący zsyntetyzować trel D, potrzebny do osłony statku. Od chemika dowiadują się, że niedawno byli tu Xindi. U sprzedawcy niewolnic poznają Rajiin i zabierają ją na pokład Enterprise. Jednak Rajiin okazuje się szpiegiem Xindi.
3x05 - Impulse - Impuls
Enterprise odbiera wezwanie pomocy od Wolkańskiego statku Seleya. Seleya znajduje się wewnątrz niestabilnego pasa asteroid bogatego w rudy trelu. Cała załoga Seleya oszalała z powodu wpływu trelu. Szaleństwo zaczyna dotykać również T'Pol.
3x06 - Exile - Banita
Z Hoshi telepatycznie kontaktuje się obcy. Prosi ją o przybycie, gdyż wie po co są w obszar Delfickim i chce pomóc w poszukiwaniach broni. Jednak tak naprawdę to chce, aby Hoshi została z nim na zawsze jako towarzyszka.
3x07 - The Shipment - Dostawa
Dzięki informacją telepaty, Enterprise dociera do planety na której prawdopodobnie produkowany jest składnik broni której szukają. Archer spotyka się z głównym technikiem fabryki, który jak się okazuje nie ma pojęcia do czego jego produkt miałby być użyty.
3x08 - Twilight - Zmierzch
Enterprise wlatuje niespodziewanie w anomalie. Kiedy Archer próbuje dostać się na mostek, dostaje się pod wpływ anomalii. Od tej pory nie jest w stanie zapamiętać nowych rzeczy. Wkrótce zostaje odwołany ze stanowiska kapitana, a ziemia zostaje zniszczona przez broń Xindi.
3x09 - North Star - Północna gwiazda
Enterprise natrafia na planetę, na której żyją ludzie w miastach jak na dzikim zachodzie. Obok jednego miasta natrafiają na osadę obcych istot i rozbity okręt kosmiczny. Okazuje się, że mieszkańcy planety są potomkami porwanych ludzi z Ziemi. A obcy przebywający w osadzie to potomkowie porywaczy.
3x10 - Similitude - Kopia
Komandor Tucker chce spróbować ustabilizować pole podprzestrzenne w trakcie lotu w warp 5. W trakcie przeprowadzania testów zdarza się wypadek i Trip zapada w śpiączkę. Jedyny ratunek to wyhodować kopie Tripa z Lyssarańskiej larwy pustynnej, by przeprowadzić później przeszczep tkanek.
3x11 - Carpenter Street
Daniels odkrywa, że na ziemi w Detroit w XXI wieku przebywa trzech Xindi. Archer wraz z T'Pol przenosi się w czasie by dowiedzieć, co porabiają tam Xindi.
3x12 - Chosen Realm - Raj
Enterprise udziela pomocy pielgrzymom, którzy mają bardzo uszkodzony statek. Pielgrzymi odbywali pielgrzymkę do Dwunastej Kuli. Jednak wkrótce Archer dowiaduje się, że D'Jamat jest fanatykiem religijnym i dzięki Enterprise chce wybić wszystkich niewiernych.
3x13 - Proving Ground - Poligon
Załoga Enterprise zdołała odtworzyć 30% bazy danych o anomaliach przestrzennych. Kiedy wlatują w obszar gęstych anomalii okręt traci główne zasilanie. Niespodziewanie zostają wyciągnięci przez Andorian. Komandor Shran proponuje pomoc przy szukaniu tajnej broni.
3x14 - Stratagem - Podstęp
Na poligonie Xindi, załoga Enterprise, łapie okręt, na którym przebywa Degr, główny budowniczy tajnej broni. Archer używa podstępu by zdobyć informacje, które pomogą w zlokalizowaniu broni.
3x15 - Harbinger - Zwiastun
W trakcie lotu do czerwonego olbrzyma Enterprise napotyka na niezwykłe anomalie przestrzenne. W środku anomalii znajdują małą kapsułę z jednym słabym biośladem. Tymczasem Malcolm wraz z majorem Hayesem mają zorganizować wspólne szkolenia.
3x16 - Doctor's Orders - Zalecenia lekarza
Enterprise musi przelecieć przez obszar niebezpieczny dla zdrowia ludzi. Doktor Phlox wpada na pomysł by wprowadzić załogę w stan śpiączki i tym samym uchronić ich przed uszkodzeniem mózgu. Przez cztery dni doktor musi sam monitorować stan okrętu i załogi. Jednak okazuje się, że doktor nie jest do końca odporny i zaczyna mieć halucynacje.
3x17 - Hatchery - Wylęgarnia
Enterprise napotyka na rozbity statek Xindi. W trakcie przeszukiwań wraku załoga odnajduje pomieszczenie z jajami Xindi. Archer zostaje opryskany płynem z jaj i od tego momentu robi wszystko by ocalić jaja. Załoga coraz bardziej nie zgadza się z decyzjami kapitana i zamierza usunąć Archera ze stanowiska.
3x18 - Azati Prime - Azati Jeden
Enterprise dociera do Azati Jeden. Trawis pilotuje prom Xindi, by wlecieć w obszar sieci obronnej i odnaleźć broń Xindi. Po odnalezieniu broni, prom Xindi zostaje załadowany torpedami fotonowymi. Kapitan Archer wyrusza w misję bez powrotu, by zniszczyć broń Xindi. Jednak po dotarciu na miejsce okazuje się, że broni już tam nie ma.
3x19 - Damage - Zniszczenia
Kapitan Archer zostaje wypuszczony z niewoli Xindi i wraca na pokład mocno uszkodzonego Enterprise. Największym problemem jest brak cewek nadświetlnych, które pozwalają lecieć w warp. Kapitan Archer musi podjąć bardzo trudną decyzję, czy ma zaatakować obcy statek i wykraść potrzebne części.
3x20 - The Forgotten - Zapomnieni
W kapsule Xindi załoga Enterprise odnajduje ukryty przekaz od Degry, ze współrzędnymi spotkania. Po przybyciu na miejsce okazuje się, że oprócz Degry są tam jeszcze dwóch obcych Xindi należących do Rady Xindi. Archer próbuje ich przekonać, że to nie Ziemianie są wrogiem.
3x21 - E2
Enterprise w trakcie lotu do siedziby Rady Xindi spotyka okręt Enterprise. Okazuje się, że w trakcie lotu przez korytarz podprzestrzenny, Enterprise cofa się w czasie o 117 lat. Potomkowie załogi Enterprise spotykają swoich przodków i zamierzają uchronić ich przed skokiem w czasie.
3x22 - The Council - Rada
Kapitan Archer staje przed Radą Xindi próbując przekonać ją, że to strażnicy wybudowali kulę by zmienić ten rejon kosmosu, w miejsce w którym mogli by żyć. Tymczasem T'Pol i Malcolm chcą zdobyć dane z komputera Kuli.

3x23 - Countdown - Odliczanie
Gady porywają Hosi by mogła dla nich złamać kod do aktywacji broni. Tymczasem Archer przekonuje Wodnych do zniszczenia broni w zamian za unieszkodliwienie Kul zbudowanych przez strażników.

3x24- Zero Hour - Godzina Zero
Archer wraz z grupą uderzeniową na pokładzie statku Degry ściga broń zagłady zmierzającą w kierunku Ziemi, ale Statek Degry nie może się równać z okrętem Gadów. Tymczasem T'Pol na pokładzie Enterprise zmierza w kierunku Kuli by ją unieszkodliwić. Strażnicy jednak nie zamierzają się łatwo poddać.

Początek strony

Sezon 4

4x01 - Storm Front - Part 1 - Front burzowy - cz. 1
Enterprise trafia w czasy II Wojny Światowej. Jednak linia czasowa jest inna, gdyż Niemczy zaatakowały Stany Zjednoczone. Załoga przekonana jest, iż kapitan Archer zginą niszcząc broń zagłady. Tymczasem Archer trafia do amerykańskiego ruchu oporu.
4x02 - Storm Front - Part 2 - Front burzowy - cz. 2
Vosk jest blisko ukończenia korytarza do 29 wieku. Jednocześnie Niemcy zaczynają się niecierpliwić, więc Vosk próbuje sprzymierzyć się z Archerem. Jednak Archer z pomocą Silika ma zamiar zniszczyć fabrykę, mając nadzieję że tym sposobem naprawi linię czasową.
4x03 - Home - Dom
Kapitan Archer wybiera się na wspinaczkę górską z przyjaciółką, aby uciec od wszystkich, którzy ciągle składają mu gratulacje i wychwalają go. T'Pol i Tucker lecą na Wolkana, gdzie T'Pol podejmuje decyzję o swoim ślubie. Tymczasem Doktor Phlox przekonuje się na własnej skórze, iż niektórzy ziemianie czują niechęć do istot pozaziemskich.
4x04 - Borderland - Pogranicze
Na obszarze kosmosu zwanym Pogranicze, zostaje zaatakowany Klingoński Drapieżny Ptak. Agresorami okazali się zmodyfikowani Genetycznie ludzie. Kapitan Archer wydostaje z więzienia doktora Soonga, który stworzył Potomków. W trakcie lotu Enterprise zostaje zaatakowany przez Oriońskie statki, które porywają kilku członków załogi, w tym T'Pol, która zostaje sprzedana na targu niewolników.
4x05 - Cold Station 12 - Stacja Cold 12
W poszukiwaniu Potomków i doktora Soonga, Enterprise rusza do miejsca gdzie kiedyś doktor Song nauczał i wychowywał Potomków. Na miejscu odnajdują Potomka Smike, który nie ma właściwości nadprzyrodzonych i został porzucony. Następnie Enterprise rusza do stacji Cold 12, gdzie kiedyś pracował doktor Soong.
4x06 - The Augments - Potomkowie
Enterprise ściga Drapieżnego Ptaka na terytorium Klingonów. Malik chce wykorzystać skradzione biotoksyny, by zaatakować Klingońską planetę, dzięki czemu Klingnie zaczęli by wojnę z Ludźmi. Malik przestaje słuchać doktora Soong i zamyka go w areszcie.
4x07 - The Forge - Kuźnia
W zamachu na ziemską ambasadę na Wolkanie ginią 43 osoby, Ludzie i Wolkanie, w tym admirał Maxwell Forrest. Enterprise ma za zadanie znaleźć winnych zamachu. Kapitan Archer i T'Pol wybiera się na Wolkana na pustynie zwaną Kuźnia, by odnaleźć Syrranitów podejrzanych o zamach.
4x08 - Awakening - Czas Przebudzenia
Dzięki zalaniu jaźni Kapitan Archer ma w sobie katrę Suraka i odnajduje obóz Syrranitów. Soval zostaje odwołany ze stanowiska za zlanie jaźni ze strażnikiem rannym w zamachu. Tymczasem V'Las planuje atak na sanktuarium by zabić wszystkich Syrranitów.
4x09 - Kir'Shara
Kapitan Archer odnajduje Kir'Shara i zamierza zanieść ją do Najwyższego Dowództwa Wolkan. W trakcie T'Pol zostaje pojmana. Trip wraz z Sovalem na pokładzie Enterprise udaje się do Andorian by ostrzec ich o inwazji Wolkan. Komandora Shran nie jest przekonany do ataku i porywa Sovala, by go przesłuchać.
4x10 - Daedalus - Dedal
Na pokład Enterprise przybywa Emory Erickson, człowiek który wymyślił transporter. Emory chce przetestować nowy typ transportera, dzięki któremu odległość transportu nie będzie miała znaczenia. Wkrótce jednak zdarza się wypadek i ginie członek załogi. Trip odkrywa że część zadań które przydziela mu Emiry nie ma nic wspólnego z teleportem.
4x11 - Observer Effect - Obserwatorzy
Hosi i Trip zarażają się nieznaną nieuleczalną chorobą. Doktor Phlox i T'Pol starają się znaleźć lekarstwo. Tymczasem w ciałach Travisa i Malcolma przebywają obce istoty, które od setek lat obserwują obce cywilizacje w starcu z wirusem.
4x12 - Babel One - Babel Jeden
Enterprise przewozi ambasadora Tellarian na neutralną planetę w celu rozmów pokojowych z Andorianami. W trakcie lotu otrzymują sygnał pomocy od Andoriańskiego statku, którego kapitanem jest Shran. Shran twierdzi, że został zaatakowany przez okręt Tellarian. Wkrótce Enterprise zostaje zaatakowany przez statek Andorian. Jednak wkrótce T'Pol odkrywa, że dzięki holograficznymi projekcjami atakujący statek może naśladować każdy statek.
4x13 - United - Zjednoczenie
T'Pol znajduje sposób na namierzenie obcej drony. Do tego celu potrzeba ponad 100 okrętów. Archer musi prosić o pomoc Telarian, Andorian i Wolkan. Jednak po śmierci Talas, Shran żąda krwi Telarian i wyzywa go na pojedynek.
4x14 - The Aenar
T'Pol odkrywa że drona sterowana jest przy pomocy teleobecności. Odkrywa jeszcze fale mózgowe pilota, który jest Andorianinem. Shran sądzie że pilotem jest Aenar, podistota mieszkająca na Andori. Archer i Shran wybierają się na Andorie, by prosić o pomoc Aenar.
4x15 - Affliction - Schorzenie
Podczas wizyty na Ziemi doktor Phlox zostaje porwany. Zleceniodawcą porwania są Klingoni. Okazuje się, że Klingoni są zarażeni wirusem, który ich niszczy. Komandor Tucker zostaje przeniesiony na pokład U.S.S. Columbia. Tymczasem na pokładzie Enterprise Malcolm trafia do aresztu, za zatajenie ważnych informacji.
4x16 - Divergence - Rozbieżność
Klingońscy Potomkowie zarażeni wirusem po dokonaniu abordażu na Enterprise pozostawili w pamięci komputera wirusa, który ma za zadanie przeciążyć reaktor. Jedynym wyjściem jest wyłączenie silnika w trakcie lotu w warp 5. Tylko Komandor Tucker jest w stanie tego dokonać.
4x17 - Bound - Granica
Z Enterprise kontaktuje się Harrad-Sar z Syndykatu Oriona z ofertą współpracy z Gwiezdną Flotą. Harrad-Sar proponuje wspólne wydobycie magnezytu i jako podarek ofiaruje Archerowi Kobiety Oriona. Tymczasem Trip wraca na Enterprise by wspomóc naprawy, jednak obecny główny mechanik Kelby nie chce tego zaakceptować.
4x18 - In a Mirror, Darkly Part 1 - Mroczna Strona Lustra - cz. 1
Odcinek rozpoczyna się w momencie gdy na Ziemię ląduje pierwszy okręt Wolkanów, aby spotkać się z Zeframem Cochrane'm. Jednak zamiast przywitać się, Zefram Cochran zabija Wolkanów i przejmuje statek. W obecnych czasach Ziemia walczy z Tolianami. Archer jest pierwszym oficerem i siłą przejmuje dowodzenie na Enterprise.
4x19 - In a Mirror, Darkly Part 2 - Mroczna Strona Lustra - cz. 2
Archer przejmuje okręt Defiant, pochodzący z innego wszechświata i z innego czasu. Dzięki niemu ma zamiar zostać Imperatorem. W trakcie powrotu na ziemię chce pozbyć się wszystkich nie-ludzi z pokładu Defiant.
4x20 - Demons - Demony
Na Ziemi w trakcie konferencji dotyczącej trwałego pokoju, przychodzi ciężko ranna kobieta. Wkrótce potem Komandor Tucker i Komandor T'Pol dowiadują się, że mają córkę. Aby ją znaleźć podążają śladami zmarłej kobiety, aż do ośrodka górniczego na księżycu, który jest prężnym ośrodkiem aktywności Terra Prime - ruchu izolacjonistów.
4x21 - Terra Prime
Po wylądowaniu Terra Prime na Marsie i podłączeniu się do planetarnej sieci sensorowej Paxton szantażuje całą Gwiezdną Flotę oraz Tuckera, który musi poprawić celność wyrzutni werteronowej. Załoga Enterprise musi znaleźć sposób, by wylądować na Marsie i przejęć kontrolę na Terra Prima, zanim Paxton zniszczy siedzibę Gwiezdnej Floty.
4x22 - These Are the Voyages... - To są podróże...
Pierwszy Oficer Komander William Riker z U.S.S. Enterprise ma zamiar spotkać się z Admirałem Pressmanem, odnośnie złamania rozkazu, lecz nie wie jak przeprowadzić rozmowę. Doradca Deanna Troi zachęca Rikera, by natchnienie zaczerpnął z historycznego holo-programu o pierwszym Enterprise. Holo-program opisuje ostatnie wydarzenia mające miejsce na pokładzie Enterprise pod dowództwem kapitana Jonathana Archera.


Początek strony
Opis serialu
Spis odcinków