Opis serialu
Spis odcinków

Opis odcinków.

Sezon 1
Sezon 2
Sezon 3
Sezon 4
Sezon 5

Sezon 1

1x01 - Under the Night - W mroku nocy
Andromeda otrzymuje ostrzeżenie o czarnej dziurze, która pojawiła się w pobliżu zamieszkałych planet Nietzschean. Po przybyciu na miejsce Andromeda zostaje zaatakowana przez flotę Nietzschean. Aby uciec z zasadzki kapitan postanawia zbliżyć się do czarnej dziury, jednak zostaje przez nią wciągnięty. 300 lat później zostaje wyciągnięty przez statek ratowniczy Eureka Maru.
1x02 - An Affirming Flame - Promyk nadziei
Dylan musi walczyć z najemnikami by odzyskać Andromedę. Wraz z załogą Maru usiłują powstrzymać chciwego Geren Tex.
1x03 - To Loose the Fateful Lightning - Dzień gromu
Andromeda przybywa na Stację Gwardii. Na stacji przebywają dzieci, potomkowie Gwardii czekający na Dzień Gromu. Na pokładzie Andromedy znajdują się bomby Nova, którymi Wspólnota ze Stacji chce zniszczyć światy Magogów.
1x04 - D Minus Zero - D minus zero
W trakcie przeszukiwania szczątków okrętu Wspólnoty, Andromeda zostaje zaatakowana przez nieznanego przeciwnika. Tymczasem załoga Maru kwestionuje rozkazy Dylana.
1x05 - Double Helix - Podwójna Helisa
Andromeda Ratuje okręty Thanów przed zniszczeniem przez Nietzschean. Dylan wysyła Tyr'a do Nietzschean w celu negocjacji. Jednak Tyr dzięki temu ma szansę na życie w rodzinie, musi tylko zniszczyć Andromedę.
1x06 - Angel Dark, Demon Bright - W paszczy Lwa
W trakcie nieudanego szkolenia Trance pilotażu w strumieniu, Andromeda dociera do Mgławicy Wiedźmy, gdzie 300 lat temu rozegrała się ostateczna bitwa między Nietzschean a flotą Gwardii. Jednak w skutek wypadku, Andromeda przemieszcza się w czasie i dociera tam na dwa dni przed bitwą.
1x07 - The Ties That Blind - Więzy, które zaślepiają
Andromeda ratuje załogę kurierskiego statku Wayistów "Om Shanti" przed zniszczeniem. Jednym z uratowanych jest Raphael Valentine, brat Beki, który udaje, że jest mnichem. Beka jednak nie wierzy w zmianę Raphaela.
1x08 - The Banks of the Lethe - Banki śmierci
Na pokładzie Andromedy przebywają Perseidzi badający czarną dziurę, tą samą w którą wpadł Dylan. Tymczasem 300 lat wcześniej narzeczona Dylana Dr. Rile próbuje wyciągnąć Andromedę z czarnej dziury.
1x09 - A Rose in the Ashes - Jesienna róża
W trakcie negocjacji przyłączenia Erasianian do Wspólnoty Dylan zostaje skazany za agitowaniu przeciw rządowi Erasii. Dylan wraz z Romie Trafia do więzienia.
1x10 - All Great Neptune's Ocean - Bezkresny ocean
Na pokładzie Andromedy przebywa przywódca Castalian, Prezydent Lee. W trakcie oficjalnego przyjęcia, Tyr obraża prezydenta oskarżając go o morderstwo klanu Wolsungów. W trakcie przeprosin Prezydent zostaje zamordowany, a wina spada na Tyra.
1x11 - The Pearls That Were His Eyes - Szantaż
Kiedy Andromeda ma zamiar uzupełnić zapasy na stacji Eldorado, Beka otrzymuje list od wujka Sida. Sid jest największym przewoźnikiem w sektorze. Wkrótce okazuje się, że Sid potrzebuje ukrytych plików z komputera Maru.
1x12 - The Mathematics of Tears - Matematyka łez
Dzięki notatkom Gweremteca, Dylan odnajduje złoty okręt straży Maderlanic. Na jego pokładzie znajduje się załoga. Jak się później okazuje cała załoga to androidy.
1x13 - Music of a Distant Drum - Ostatni Kodiak
Tyr rozbija się na planecie, która znajduje się pod kontrolą Klanu Drago-Kasov. W wyniku wypadku traci pamięć. Na pokładzie rozbitego statku znajduje się skrzynia, którą bardzo chcą Drago-Kasov.
1x14 - Harper 2.0
Na pokład Maru dociera ranny Perseid. Perseid dokonuje bioelektroniczny transfer danych Harperowi i umiera. Wkrótce Harper zaczyna mówić wieloma językami. Tymczasem na Andromede dostaje się łowca nagród Yega, ścigający martwego Perseida.
1x15 - Forced Perspective - Przymusowa perspektywa
Po przybyciu na stacje handlową Dylan zostaje porwany i oskarżony o morderstwo, terroryzm, spiskowanie. Ma to też związek z przeszłością, z czasów kiedy jeszcze nie był kapitanem Andromedy i co dopiero poznał Rhade.
1x16 - The Sum of Its Parts - Suma wszystkich części
Do hangaru Adnromedy wdzierają się szczątki, które na pokładzie łączą się w całość. Okazuje się, że to biomechaniczna jednostka kontaktowa Zbioru Składowych. Centralna inteligencja chce wchłonąć Andromedę do Zbioru.
1x17 - Fear and Loathing in the Milky Way - Pamiętnik Perseida
Harper I Trance zostają porwani i stają się zakładnikami Gerentexa, który chce ich wykorzystać w swoim planie zdobycia fortuny.
1x18 - The Devil Take the Hindmost - Wąż w raju
Bem otrzymuje wiadomość od brata Thaddeusa. Brat Thaddeus opiekuje się potomkami ludzkich kolonistów ucząc ich alfabetu, medycyny, inżynierii. Jednak wioskę atakują handlarze niewolników.
1x19 - The Honey Offering - Intercyza
Za namową Tyra, Dylan chce pomóc w zawarciu małżeństwa, między klanami Sabra i Jaguar. Ślub ten może połączyć zwaśnione klany, oraz sojusz Sabran i Jaguarów mógłby przeciwstawić się potędze klanu Drago-Kasov.
1x20 - Star-Crossed - Cybernetyczna miłość
Resterski szturmowiec niszczy statek pasażerski Ekatrina. Andromeda ratuje rozbitka. Rozbitkiem okazuje się Gabriel, android. Rommie zakochuje się w Gabrielu, który nie jest tym, za kogo się podaje.
1x21 - It Makes a Lovely Light - Cudowna światłość
Na urodziny Dylan dostaje mapę do Tarn Vedry. Beka zachęca go by tam podążyli, mimo że trzeba przelecieć przez wiele strumieni, a sama podróż jest bardzo męcząca i niebezpieczna.
1x22 - Its Hour Come 'Round at Last - Niebezpieczna przeszłość
W czasie napraw systemów Andromedy, Harper aktywuje pierwotną matrycę, która uruchomiona przejęła statek. Teraz Andromeda uważa obecną załogę za intruzów. Aby tego było mało, na pokład Andromedy dostają się Matogowie.

Początek strony

Sezon 2

2x01 - The Widening Gyre - W pułapce Magogów
Tyr i Harper zostają uwięzieni przez Magogów. Po pokonaniu resztek Magogów znajdujących się na pokładzie Andromedy, Dylan i Beka ruszają na Świato-Statek, by uratować przyjaciół.
2x02 - Exit Strategies - Strategie wyjścia
Załoga Maru rozbija się na lodowej planecie, uciekając przed Klanem Mandau. Rev zamierza pokutować za śmierć Magogów i nie chce jeść, aż nie znajdą się na Andromedzie. Tymczasem Harper wpada w depresje z powodu larw Magogów znajdujących się w jego brzuchu.
2x03 - A Heart for Falsehood Framed - Sztuka negocjacji
Dylan prowadzi bardzo trudne negocjacje między Thanami, a właścicielem stacji Miskicha. Miskicha posiada klejnot Serce Hegemonii, zrabowany kilka pokoleń temu Thanom. Tymczasem Beka i Harper próbują skraść klejnot, jednak jak się okazuję mają konkurencje.
2x04 - Pitiless as the Sun - Przesłuchanie
Kapitan Dylan pomaga Inaris, pustynnej planecie z kilkoma kopalniami, której piraci niszczą transportowce przewożące nawozy. Napastnikami okazują się Pyrianie. Tymczasem Trance jest przetrzymywana wbrew swej woli i poddawana różnym badaniom, przez naukowca z Inaris.
2x05 - Last Call at the Broken Hammer - Legenda
Dylan poszukuje Isabelli Ortiz, która według opowieści zjednoczyła wiele układów i utworzyła porządny rząd. Po przybyciu do osady na Sporog's Anvil, dostaje się pod ostrzał Kalderan i musi bronić się w starym barze wraz z kilkoma górnikami.
2x06 - All Too Human - Wszystko co ludzkie
Romi ma za zadanie uratować Philipa Kim przed agentami z Machen Alfa. Kim posiada cenne informacje o technologii broni z Machen Alfa. Tymczasem Maru, który miał zabrać Romi, z powodu ataku agentów, przecieka i tonie w morzu.
2x07 - Una Salus Victus - Akt desperacji
Andromeda prowadzi konwój z lekami, potrzebnymi do uratowania mieszkańców Roginy, przez rejon Acheron, w którym znajduje się wiele rakiet obsługiwanych przez Nietzschean Drago-Kasov. Dylan i Tyr muszą unieszkodliwić centrum dowodzenia, by wyłączyć sterowanie rakiet.
2x08 - Home Fires - Domowe ognisko
Dylan otrzymuje wiadomość od narzeczonej Sary Riley, nieżyjącej od 200lat. W liście Sara informuje Dylana, że posłuchała jego rady i ułożyła sobie życie. Kurier który przywiózł wiadomość, przybywa z planety Tarazed, ostatnią "wyspą" Wspólnoty Planet. Na planecie Dylan spotyka admirała Telemachus Rhade.
2x09 - Into the Labyrinth - W labiryncie
Na Andromedzie odbywa się spotkanie dotyczące paktu o pomocy militarnej. W trakcie spotkania przybywa nie zaproszony Marszałek Bolivar, arcyksiążę klanów Sabra i Jaguar, który oznajmia, że chce przyłączyć się do Wspólnoty. Na pokładzie Andromedy przebywa również Satrina Leander, która chce od Harpera pliki Biblioteki Uniwersytetu Wszechsystemowego.
2x10 - The Prince - Książe
Andromeda odpowiada na wezwanie pomocy od statku atakowanego przez piratów. Po przybyciu na miejsce piratami okazują się żołnierzami z domu Konstantina, a jedynym z ocalałych jest Książę Eryk.
2x11 - Bunker Hill
Klan Sabra-Jaguar wybiera się na wojnę z Drago-Kazov. Klan Jaguara żąda by Andromeda walczyła w tej wojnie. Tymczasem Harper dostaje wiadomość od kuzyna Brendana, który przebywa na Ziemii. Prosi Harpera o pomoc w walce z Nietzscheanami.
2x12 - Ouroboros - Zamiana
Bem opuszcza Andromedę w poszukiwaniu odpowiedzi, które nurtują go od czasu pobytu na Świato-Statku Magogów. Tymczasem larwy W brzuchu Harpera zaczynają się wylęgać. Dylan prosi Perseidów o pomoc w usunięciu larw.
2x13 - Lava and Rockets - Lawa i rakiety
Dylan i Tyr chcą uzupełnić zapasy i ekwipunek, jednak zamiast handlarza, czekali na nich najemnicy. Dylan ucieka na turystyczny statek Hildegarda. Tymczasem Romi oskarża Tyra o to, że zostawił Dylana samego.
2x14 - Be All My Sins Remembered - Wczorajsze czasy
Beka dostaje wiadomość, że jej pierwsza miłość Robert Jensen nie żyje. Dylan i Harper lecą wraz z Beką do koloni górniczej, by zidentyfikować ciało. Harper i Beka wspominają czasy, kiedy pracowali wraz z Robertem. Jednak wkrótce dowiadują się, że jednak Robert żyje i chce wykorzystać Bekę i Andromedę.
2x15 - Dance of the Mayflies - Cena życia
Załoga Andromedy ratuje mieszkańców zaatakowanej stacji. Napastnikami okazują się Thanowie, który zaatakowali stacje bronią biologiczną, a teraz próbują zniszczyć Andromedę. Mimo leczenia, rozbitkowie umierają, i zamieniają się w Zombie, a Beka zostaje zarażona.
2x16 - In Heaven Now Are Three - Machina stworzenia
Beka namawia Dylana by towarzyszył jej i Trance w poszukiwaniu mitycznego urządzenia zwanego Machina Stworzenia. W trakcie poszukiwań na planecie Cin Tinta, wpadają na grupę innych poszukiwaczy, wśród których jest znajomy Trance.
2x17 - The Things We Cannot Change - Iluzja
Kiedy Dylan przelatuje w pobliżu czarnej dziury, na Maru dochodzi do pęknięcia kadłuba. Dylan zostaje wyrzucony z pokładu Maru. Przez niedotlenienie zaczyna mieć halucynacje o tym, że jest na ziemi, ma dom i rodzinę.
2x18 - The Fair Unknown - Tajny rozkaz
Romi przeszukuje zaatakowany statek Kalderan. Dylan odkrywa, że statek został zaatakowany przez Vedrankę. Żeby to potwierdzić wybiera się na Raal Parteia, by zapytać Opiekunów Vedran.
2x19 - Belly of the Beast - W brzuchu bestii
Dylan odpowiada na wezwanie SOS wysłane przez mieszkańców planety Savionu. Według nich ich planetę atakuje mityczny gigantyczny potwór. Jednak jak się okazuje mity czasami są prawdziwe.
2x20 - The Knight, Death, and the Devil - Rycerz, śmierć i diabeł
Nietzscheanie są w posiadaniu wielu statków floty i chcą wymazać z nich AI. Dylan porywa AI transportowca straży Clarion Call, który jako jedyny uciekł Nietzscheanom, lecz później został przerobiony na kasyno.
2x21 - Immaculate Perception - Reinkarnacja
Rycerze Czystości Genetycznej winią Nietzschean za upadek Federacji i chcą wyeliminować wszystkie klany. Tyr ratuje klan Orca, gdyż znajduje się tam jego żona i jak się wkrótce dowiaduje, także i jego syn.
2x22 - Tunnel at the End of the Light - Tunel międzywymiarowy
Na pokładzie Andromedy odbywa się przyjęcie z okazji przyłączenia się pierwszych 50 światów. Zaczyna się wybór Trium Vira. Jednak ktoś na pokładzie przeprowadza sabotaż.

Początek strony

Sezon 3

3x01 - If the Wheel Is Fixed - Wymiar strachu
Maru wraca na pokład Andromedy bez Beki i Tyra na pokładzie. Pozostali w tunelu międzywymiarowym. Załoga Andromedy w końcu ich wydostaje, jednak Beka i Tyr nie są już tymi samymi osobami.
3x02 - The Shards of Rimni - Dzban Rijili
Dylan otrzymuje list od Konstantinia. Po przybyciu na stacje Serenchof, odkrywa że Konstantinie nie żyje. Dylan i Harper zostaje aresztowany i oskarżony o morderstwo, następnie uwolniony przez nieznaną osobę, by mógł oczyścić się z zarzutów. A wszystko z powodu mitycznego czerepu.
3x03 - Mad to Be Saved - Plan szaleńca
Andromeda ratuje frachtowiec z Galatronu. Ocaleni ludzie zachowują się bardzo dziwnie. Z początku załoga Andromedy sądziła, że to efekt niedotlenienia, jednak wszyscy ocaleni zachowują się jak pacjenci wariatkowa.
3x04 - Cui Bono - Wujaszek Sid
Załoga Andromedy ratuje okręt kuriera i dowiaduje się, że kurier przewozi kandydata na Trium Vira. Kandydatem okazuje się wujek Beki - Sid.
3x05 - The Lone and Level Sands - Balerofon
Maru został zaatakowany przez myśliwce Ogami. Niespodziewanie z pomocą przychodzi ziemski okręt Belerofon, który zaginął około 3000 lat temu.
3x06 - Slipfighter the Dogs of War - Psy wojny
Andromeda zostaje uderzona falą uderzeniową powstałą po wybuchu Bomby Nova. Beka Tyr i Dylan szkolą się na myśliwcach, by zwiększyć szansę w ataku na orbitalny system obronny planety Mardok.
3x07 - The Leper's Kiss - Pocałunek trędowatego
Dylan dostaje wiadomość od przyjaciela Marshalla Mal Kalupe, w której powiadamia że planowany jest zamach na jego życie. Dylan musi znaleźć Trędowatego i aby to zrobić musi najpierw spotkać się z siostrą Trendowatego.
3x08 - For Whom the Bell Tolls - Dla kogo bije dzwon
Beka i Harper ewakuują mieszkańców Virgin 9. W czasie powrotu na Andromedę, Na maru dochodzi do serii awarii. Beka odkrywa, że powodem awarii jest robak metaliczny. Wkrótce awarie pojawiają się również na Andromedzie. Jednak nie z powodu robaków.
3x09 - And Your Heart Will Fly Away - I twe serce uleci
Tyr kradnie Maru i opuszcza Andromedę w czasie, kiedy to Dylan zostaje zaatakowany przez żołnierza wykonanego z ciemnej materii. Chwile później przed Andromedą pojawia się olbrzymi obiekt o wyglądzie Dylana, a na pokład Andromedy cichcem wdziera się Bartolome Naz, projektant broni.
3x10 - The Unconquerable Man - Niepokonany
A co by było gdyby 300 lat wcześniej porucznik Rade, zabił kapitana Dylana i trafił do czarnej dziury na 300lat? Ten odcinek opowiada o tym, jak Rade dowodzi Andromedą wraz z załogą Maru. Kiedy Trance pilotuje Andromede, niespodziewanie cofają się w czasie na dwa dni przed bitwą Straży z sojuszem Nietzschean.
3x11 - Delenda Est - Powrót do studni
Na pokładzie Andromedy dzieją się dziwne rzeczy, takie jak awarie czujników, czy pojawiające się studnie próżni. Wkrótce Romi zostaje porwana przez istoty, które kiedyś torturowały Beke i Tyra.
3x12 - The Dark Backward - Przyszłość doskonała
Trance potrafi przewidzieć przyszłość, lecz wszystkie możliwe drogi prowadzą do śmierci całej załogi i zniszczeniu Andromedy. Niszczycielem okazuje się intruz ze zbroją odporną na strzały z pistoletu i lancy oraz potrafiący się teleportować.
3x13 - The Risk-All Point - Wszystko albo nic
Nowiutki bliźniaczy okręt Andromedy, Crimson Sunrise zostaje sabotowany i wybucha. Na jego pokładzie miała odbyć się ceremonia z okazji ukończenia jego budowy. Maru zabiera na swój pokład wielu rozbitków. Z powodu iż nieznany jest sabotażysta, rozbitkowie zaczynają się rzucać do gardeł.
3x14 - The Right Horse - Prawda czy fałsz
Beka ma złożyć zeznania chroniące Abla Ladrona przed skazaniem. Jednak uwalnia go z aresztu z pomocą Tyra i ucieka na Andromedę. Ladron wykradł tajną technologię Techno-Coru.
3x15 - What Happens to a Rev Deferred? - Przemiana przyjaciela
Andromeda uczestniczy w ewakuacji planety, która kończy swoje życie. Niespodziewanie załoga odkrywa przekaz od Rev Bema, który oznajmia, że znalazł odpowiedzi na swoje pytania i jego podróż dobiega końca. Bem zmierza na planetę która ma zostać zniszczona przez nową nieznaną gwiazdę.
3x16 - Point of the Spear - Na ostrzu noża
Andromeda pomaga kolonistom, którym Pyriańskie generatory zatruwają powietrze. Dylan niszczy generatory, ale wkrótce pojawia się flota Pyrian. Andromeda musi walczyć sama do czasu przybycia okrętów światów członkowskich Federacji.
3x17 - Vault of the Heavens - Skarbiec niebios
Andromeda odbiera sygnał SOS z planety Imri ognistej planety z lodowym księżycem, w kierunku którego zbliża się chmura naładowanych cząsteczek. Tyr zostaje na Andromedzie, by zmienić kierunek chmury, a reszta załogi udaje się na księżyc. Zostają tam obezwładnieni przez nieznane istoty. Istoty potrzebują Dylana, aby ich gatunek mógł przetrwać.
3x18 - Deep Midnight's Voice - Głos północy
Andromeda przygląda się walce między armadą okrętów Nietzschean Drago Kazow, a nieznanym klanem. Dylan wciąga na pokład okręt z jednym Nietzscheanem, który opowiada, że zostali zaatakowani, gdyż Drago Kazow posądza ich o posiadanie strumieniowego statku zwiadowczego Głosu Północy.
3x19 - The Illusion of Majesty - Oszukać oszusta
Andromeda utknęła w systemie Prolon w środek mgławic solarnych i pływów grawitacyjnych. Wciąga na pokład kapsułę z kobietą. Wkrótce pojawia się Konsul Krila Prolongu utrzymując, że w kapsule jest Księżniczka Tura. Jednak zaraz później pojawia się członkowie Zakonu twierdząc, że na pokładzie Andromedy jest w bogini Hagim'Na. Aby tego było mało pojawia się Ministerstwo Sprawiedliwości twierdząc, że kobieta jest zbiegłą oszustką.
3x20 - Twilight of the Idols - Zmierzch bohatera
Dylan i Tyr wpadają w zasadzkę zastawioną przez Genitów. Ratunek przychodzi od Templariuszy i ich Patryjarchy Konstatnina Starka. Jednak to Patryjarcha potrzebuje pomocy od Dylana. Chce zaatakować ośrodek badań Genitów, w którym Genici pracują nad bronią biologiczną.
3x21 - Day of Judgement, Day of Wrath - Nowe wcielenie
Andromeda znajduje się w suchym doku, gdzie Perseidzi instalują modyfikacje. Jednocześnie ma zostać oddany do użytku okręt wojenny Resolution of Hecton. Kiedy Rommie przebywa na jego pokładzie, niespodziewanie przejmuje kontrole nad okrętem i porywa go.
3x22 - Shadows Cast by a Final Salute - Na rozdrożu
Dylan otrzymuje informacje, iż klany Nietscheańskie chcą opuścić Federacje. Tymczasem na pokład Andromedy dostają się Nietscheanie i blokują cały pokład 15. W zamian za życie zakładników, żądają Kości Drago Museveniego i Maru. Wkrótce Tyr dokonuje sabotażu na Andromedzie i ją opuszcza podążając na rodzinną asteroidę klanu Kodiak.

Początek strony

Sezon 4

4x01 - Answers Given to Questions Never Asked - Koniec niepewności
Na pokład Andromedy dociera kurier, który przynosi wiadomość o tym, że Federacja przestała istnieć przez Dylana Hunta. Załoga zaczyna zastanawiać się w sens dalszej walki o przywrócenie Federacji.
4x02 - Pieces of Eight - Obywatel ósmy
Andromeda wybiera się na stację Gambria, by zmodernizować uzbrojenie. Tymczasem Tiumwira prosi Dylana, aby na stacji spotkał się z wróżbitą. Właścicielem stacji jest Obywatel Ósmy, który jest również handlarzem broni. Dylan podejrzewa, że wróżbitą kieruje Obywatel Ósmy.
4x03 - Waking the Tyrant's Device - Broń zagłady
Andromeda zostaje trafiona przez dronę bojową, która zapoczątkowała wysysanie energii z Andromedy. Generator grawitacji, który przyciąga Andromedę znajduje się na księżycu w pobliżu którego budowana jest broń Magogów. Na księżycu znajduje się również, budowniczy księżyca Kroton.
4x04 - Double or Nothingness - Gra
Andromeda dociera do Almagestu, miejsca gdzie według jednego z podwładnych, flota Nietzschean zniszczyła Hope. Jednak na miejscu brak jest jakichkolwiek śladów walki i zniszczeń. Tymczasem z planety Andromeda zostaje wywołana przez Shiga i Lipp-Setta, podających się za biuro turystyki. Wkrótce okazuje się, że są twórcami gry, a Dylan okazuje się przymusowym graczem.
4x05 - Harper/Delete - Harper usuń
Z pokładu statku Magellan-melro, wykradziono broń o zasięgu planetarnym, niszczącą połączenia neuronowe w mózgu. Idealna broń dla Magogów. Broń wykradli Nietzscheanie, którymi przewodzi Calleb Voth. Harper dostaje zadanie zbadać "plik d" zawierający informacje o broni.
4x06 - Soon the Nearing Vortex - Wkrótce przy najbliższym wirze
Andromeda natrafia na transportowiec więzienny pilotowany przez komandora porucznika Telemachusa Rhade, przewożącego więźnia Tyra Anasazi. Jednak więzień ucieka z transportowca w czasie ataku floty Nietzschean. Wkrótce Dylan odnajduje Trakt Wieków.
4x07 - The World Turns All Around Her - Wszechświat kręci się wokół wszystkiego
Dylan musi odnaleźć Drogę Czasu, portal do innego wszechświata. Śladem Andromedy podąża flota okrętów Nietzschean. Beka próbuje zyskać zaufanie Tyra, a Dylan nie jest pewny czy może jej zaufać. Wkrótce przez portal przelatują Maru i Andromeda.
4x08 - Conduit to Destiny - Element przeznaczenia
Andromeda trafia do Gromady Baltria, gdzie od kilku dni trwają zamieszki więźniów. Po wstrzymaniu zamieszek Beka dostaje odnalezienie nieznanej uciekinierki, a Dylan ma za zadanie złamać system zabezpieczający źródło energii planety zwanego gol - rashen.
4x09 - Machinery of the Mind - Mechanika umysłowa
Harper ma przemawiać na konferencji największych naukowców Federacji na temat zagrożenia ze strony Magogów i możliwości ich pokonania. Tymczasem Harper dowiaduje się o zaginięciu jednego z naukowców Profesora Milliusa Wel-dara. Jednocześnie na pokład Andromedy przybywa Wywiad Federacji.
4x10 - Exalted Reason, Resplendent Daughter - Wyjęty spod prawa
Andromeda przybywa do planety Misculon, gdzie król Shineoa San informuje Dylana o zniknięciu jego córki. Podejrzewa że za porwaniem stoi wyjęty spod prawa Kulis Barra. Beka i Rhade, odnajdują księżniczkę wraz z Kulisem. Okazuje się, że są kochankami.
4x11 - The Torment, the Release - Nikt
Kapitan Dylan Hunt zostaje oskarżony za zdradę przeciw Federacji, ponieważ odmówił wydania przestępcy Telemachusa Rhadego. Rozprawę prowadzi Pish. W procesie uczestniczy cała załoga Andromedy.
4x12 - The Spider's Stratagem - Podstępny pająk
Andromeda ściga statek przemytniczy, na pokładzie którego znajdują się pancerze wykonane z bio nici. Przemytnikiem jest Rox Nave, pracująca dla króla Moldara ubiegającego się o członkostwo Federacji. Jest jednak handlarzem broni i podsyca konflikty zbrojne.
4x13 - The Warmth of an Invisible Light - Świat równoległy
Andromeda ścigana jest przez łowców nagród. Dylan karze Harperowi uruchomić urządzenie, które ma za zadanie zamaskować okręt. Mimo sprzeciwu Harper uruchamia urządzenie i Dylan przenosi się do świata równoległego.
4x14 - The Others - Inni
Andromeda ratuje dwa statki. Na każdym z nich znajduje się po jednym rozbitku. Należą do rasy Trillin, która już nie istnieje, gdyż wyniszczyli się w wojnach. Obydwoje opowiadają historie, o tym jak zostali zaatakowani z znienacka przez drugich, a sami cenią pokój.
4x15 - Fear Burns Down to Ashes - Mrok i światło
Dylan zostaje zachęcony przez Rev Bema, aby przybył sam na planetę Juko. Bem twierdzi że zna sposób pokonania Magogów. Wkrótce po przybyciu na planetę Dylan zostaje zaatakowany i pozbawiony przytomności, za pomocą narkotycznej strzałki Beta-Amyloid przez Kolektorów. Odzyskuje przytomność na zniszczonym statku więziennym Midian Breach, wciąganym przez czarną dziurę. Na okręcie znajduje się również Bem.
4x16 - Lost in a Space that Isn't There - Zdrada
Andromeda jest ciągle ścigana i odnajdywana przez łowców nagród. Dylan podejrzewa, że na pokładzie jest zdrajca, który podaje łowcom pozycje Andromedy. Wkrótce dowiaduje się, że zdrajcą jest Beka. Trance odkrywa, że Beka jest pod wpływem otchłanią.
4x17 - Abridging the Devil's Divide - Skracając diabelski podział
Maru atakują Templariusze. Porywają Harpera i Rhade. Dylanowi udaje się ukryć. Admirał Stark potrzebuje Harpera, aby dokończył budowę mostu między planetą a księżycem.
4x18 - Trusting the Gordian Maze - Zaufanie
Na pokład Andromedy przybywa Isindra Xicol, która w imieniu Triumwiratu przynosi Dylanowi medal i przebaczenie Federacji. Jednak w zamian chce mapę. Isindra musi zbudować zaufanie między nią, a Dylanem. Tymczasem do Andromedy zbliża się flota Federacji.
4x19 - A Symmetry of Imperfection - Szpica
Dylan odkrywa nowy statek zwiadowczy Magogów i Harper wprowadza Andromede w strumień. Tymczasem Beka i Dylan muszą ukryć Maru wśród asteroidów. Tymczasem Rommie zostaje docięta od systemów Andromedy.
4x20 - Time Out of Mind - Prezent z przeszłości
Na pokładzie Maru zostaje zamordowany Kustosz. Theocrattus był członkiem załogi Maru, kiedy Beka była dzieckiem. Załoga Andromedy udaje się do biblioteki Kustoszy, aby wśród archiwów, znaleźć odpowiedź, czemu Theocrattus został zabity. Tymczasem w archiwum pojawia się agentka Głębi.
4x21 - The Dissonant Interval - Part 1 - Ucieczka - cz.1
Andromeda ratuje statek, na którym przebywa ambasador, który przekonany jest, że wynegocjował traktat pokojowy z Magogami. Jednak wkrótce po wylądowaniu na Andromedzie, jaja złożone w jego ciele zaczęły się wykluwać. Dylan odkrywa, że Światostatek zmierza prosto na stację Arkologia, skąd przybył ambasador.
4x22 - The Dissonant Interval - Part 2 - Ucieczka - cz.2
Stacja Arkologia jest atakowana przez Magogów. Beka zamierza odejść, gdyż nie może patrzeć na bezsensowną śmierć mieszkańców stacji. Rhade zamierza zostać z Louisą na stacji i tam walczyć z Magogami. Harper próbuje naprawić stację, by mogła lecieć w strumień. Dylan atakuje Andromedą rój szturmowców Magogów. Trance namawia Dylana, aby samotnie udał się Szlakiem Wieków.

Początek strony

Sezon 5

5x01 - The Weight - Part 1 - Piętno - cz.1
Po przejściu przez Szlak wieków Dylan odzyskuje przytomność na planecie Seefra-1. Spotyka tam Flavina, jedynego człowieka, który nie traktuje go jak intruza. Na planecie brak jest jakiejkolwiek technologii. Jest zabroniona przez władcę Thomasa. Wkrótce Dylan spotyka Rhade, który żyje na tej planecie już 9 miesięcy.
5x02 - The Weight - Part 2 - Piętno - cz.2
Dylan odbiera sygnał SOS od Beki, która od kilku miesięcy dryfuje na krawędzi systemu. Dylan i Rhade lecą do współrzędnych wskazanych przez Bekę i trafiają na Andromedę. Andromedę przejęli przemytnicy, ale nie mogą jej uruchomić bo nie ma zasilania.
5x03 - Phear Phactor Phenom - Strach
Rhade i Beka zostają zaatakowani przez coś, co mieszkańcy nazywają duchem starego Greybana Rambamegena, a zaatakowany odczuwa wielki strach. Chcąc odnaleźć obraz z baru Dylan bada jednego ze zmarłych mieszkańców i odkrywa nanoboty. Nanoboty stworzyła Marika. Idąc do obozu Mariki Dylan i Rhade trafia na Harpera i jego ochroniarza Doyle.
5x04 - Decay of the Angel - Sny
Dylanowi udaje się uruchomić czujniki Andromedy, które wykrywają portal na krawędzi układu. Podczas holowania Andromedy przez Maru z pasa asteroid następuje atak, a niezidentyfikowany promień przenosi oba statki w nieznany rejon kosmosu. Tymczasem Doyle miewa sny i bardzo ją to trafi. Uratowany przez Doyle mieszkaniec Argent zdradza jej kim jest naprawdę.
5x05 - The Eschatology of Our Present - Prezent Przeszłości
Statki Rbarton-a niespodziewanie atakują Maru. W tym czasie przez radio Virgil Vox, wymienia imię Beki i zachęca ją do odnalezienia go i odkrycia tajemnicy. Poszukiwania zaczynają w mieście Boyagen, w którym mieszkańcy uważają każdego obcego za intruza.
5x06 - When Goes Around - Pętla
Kiedy wszyscy przebywają w barze w którym pracuje Harper, wchodzi nieznajoma kobieta i zachowuje się tak jakby wiedziała co się zaraz wydarzy. Kiedy trafia na Dylana oznajmia mu, że nie żyje od setek lat. Okazuje się, że Selin Yutown znajduje się w pętli czasu i powtarza w kółko ten sam dzień.
5x07 - Attempting Screed - Paradyn
Na Seefre rozbija się Flavin. Kiedy Dylan chce się dowiedzieć dlaczego wrócił, Flavin odpowiada zagadkami. Aby dostać prawdziwe odpowiedzi, Flavin zabiera Dylana na wycieczkę. Tymczasem Rhade ma zamiar dostać się do wnętrza statku Flavina.
5x08 - So Burn the Untamed Lands - Nie oswojone ziemie
Dylan i Rhade wybierają się na Seefra-8 do miejsca zwanego Gaj Cuttera. Tamtejsi górnicy wydobywają kryształ, który Harper mógłby przerobić na alternatywne paliwo dla Andromedy.
5x09 - What Will Be Was Not - Podziemia
Trance sądzi, że to przez nią wszyscy utknęli na Seefra. Ucieka do tunelów gdzie spotyka Orlunda, posiadającego broń Vedrańską. Orlund jest strażnikiem przejść między planetami.
5x10 - The Test - Proces
Ze Szlaku Wieków bywa obca istota. Tymczasem Harper ma zamiar ubić interes z żebrakiem Prieusem, który ma czystą wodę. Jednak Prieus zostaje zamordowany. Wkrótce wszyscy po kolei spotykają obcego. Spotkanie z nim wywołuje przykre wspomnienia z przeszłości. Obcy chce się dowiedzieć kto zabił Prieusa.
5x11 - Through a Glass Darkly - Druga strona lustra
Na pokładzie Andromedy pojawia się Hohne, który trzy lata temu zginą wpadając do rdzenia statku. Tymczasem Rhade walczy po stronie uchodźców na Seefrze 5 z siłami Ormuza. Harper i Hohne muszą wymyślić sposób, by obrońcom dostarczyć żywność i leki.
5x12 - Pride Before the Fall - DNA
W setnym odcinku Dylan odnajduje przedmiot, który może dać Andromedzie pełną moc energii. Beka spotyka się z Peterem, który zaczyna sprawdzać i poddawać wszystkich różnym testom. Na końcu kilka śmiesznych scen powstałych w czasie kręcenia serialu.
5x13 - Moonlight Becomes You - Słońce i księżyc
Trance próbuje się dowiedzieć kim była i chce zapanować nad swoją mocą. W trakcie ćwiczeń trafia na Seefre 2. Kiedy Dylan wyrusza by ją odnaleźć, spotyka czcicieli słońca. Tymczasem Beka i Rhade w trakcie poszukiwań skarbu Vedran, zostają zamknięci w komnacie bez wyjścia.
5x14 - Past Is Prolix - Temperatura
Przez Szlak Wieków przedostaje się promieniowanie protonowe, które okazuje się być słońcem Trance. Trance mdleje, a jej temperatura wzrasta do ponad 1000 stopni. Słońce Trance ciągle rośnie i może wkrótce zniszczyć cały układ.
5x15 - The Opposites of Attraction - Przeciwieństwo atrakcji
Słońce zbliża się do planety na Seefre 1. Tymczasem Trance wyczuwa kogoś obcego na pokładzie Andromedy. Obcą istotą okazuje się Marida, która twierdzi, że Dylan jest jej mężem.
5x16 - Saving Light from a Black Sun - Okno
Dylan Hunt udaje się na pokładzie Andromedy do sztucznego Słońca Metus 2, które gaśnie raz na 50 lat. Chce dostać się do reaktora, a przy okazji zdobyć trochę deuteru służącego jako paliwo Andromedy.
5x17 - Totaled Recall - Halucynacje
W trakcie tankowania Andromedy, Dylan zostaje poważnie ranny. Paliwo dostaje się do krwi, powodując u Dylana halucynacje i omamy. W każdych kolejnych halucynacjach pojawia się obcy, który twierdzi, że jest Elizejczykiem.
5x18 - Quantum Tractate Delirium - Drugie podejście
Trwają ewakuacje kolejnych planet, do których zbliża się słońce Trance. Dylan próbuje wprowadzić Andromedę w strumień, ale układy logiczne Andromedy nie pozwalają na to. Dylan musi naprawić Romi.
5x19 - One More Day's Light - Światło dnia
Harper i Rhade muszą przekonać Generała Burma, by ewakuował się z Seefry 5. Burma jednak jest zagorzałym przeciwnikiem technologii i nie zamierza się ewakuować. Tymczasem w układzie zjawiają się Nietzscheane.
5x20 - Chaos and the Stillness of It - Chaos i bezruch
Generał Burma, przetrzymuje Harpera i próbuje szantażować Dylana i zdobyć Andromedę. Trance zachowuje się inaczej i Dylan chce wiedzieć dlaczego, więc wraz z Rhade lecą do sztucznego Słońca Metus 2, po odpowiedzi.
5x21 - The Heart of the Journey - Part 1 - Serce podróżnika - cz.1
Trance zabiera Dylana do Gwiazdozbioru Świetlistej Rodziny. Dylan dowiaduje się tam o planie zniszczenia głębi. Sam nie zgadza się z tym planem, gdyż ceną jest zniszczenie trzech galaktyk. Niedługo później Dylan dostaje wiadomość do Flavina, że jest ostatnim Paradynem. Wkrótce dzięki Maurze, Andromeda dociera do znanych światów, nad planetę Terazet, gdzie dowiadują się od Triumwira Lorana, iż Światostatek Magogów nie został zniszczony.
5x22 - The Heart of the Journey - Part 2 - Serce podróżnika - cz.2
Załoga Andromedy zamierza walczyć z całą flotą Nitzschean. Dylan wkrótce odkrywa, że Maura jest pod wpływem Głębi. Tylko słońce Trance może zniszczyć głębie.


Początek strony
Opis serialu
Spis odcinków